Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

Zougla online - Φέτα: Άλλο τυρί...

Zougla online - Φέτα: Άλλο τυρί...

Zougla online - Παρατείνεται η ταλαιπωρία για τους ασφαλισμένους σε Aspis και Commercial

Zougla online - Παρατείνεται η ταλαιπωρία για τους ασφαλισμένους σε Aspis και Commercial

Λαμβάνονται μέτρα για την αγορά καυσίμων

Οχτώ μέτρα για την αγορά καυσίμων με στόχο την καλύτερη λειτουργία της ανακοίνωσαν η υπουργός Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη, και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης, οι οποίοι συμμετείχαν σε ευρεία σύσκεψη για το θέμα. Όπως παραδέχονται και οι δυο, η αγορά έχει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του υγιούς ανταγωνισμού, οδηγό για την αντιμετώπιση των οποίων θα αποτελέσουν τα πορίσματα και οι προτάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στα οχτώ μέτρα περιλαμβάνονται: 1. Η θέσπιση και χρηματικών προστίμων, εκτός από τις ποινικές κυρώσεις, για τους πρατηριούχους που δεν υποβάλουν στοιχεία στο Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων. 2.Η δημιουργία και παρακολούθηση μητρώου Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων. 3. Η δημιουργία βάσης δεδομένων παρακολούθησης της εξέλιξης της χρηματιστηριακής τιμής του πετρελαίου και της τιμής διυλιστηρίου και η ενημέρωση της Γ.Γ. Εμπορίου για τις χονδρικές τιμές πώλησης των καυσίμων. 4. Ρύθμιση για τη βελτίωση του μηχανισμού εποπτείας αποθεμάτων καυσίμων ασφαλείας. 5. Η αναθεώρηση των συμβάσεων των πρατηρίων με το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας και τους διαχειριστές των κλειστών αυτοκινητοδρόμων, μετά από συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. 6. Εγκατάσταση ειδικών ηλεκτρονικών πινάκων σε κλειστούς αυτοκινητοδρόμους για την ενημέρωση των οδηγών για την φθηνότερη λιανική τιμή πώλησης των υγρών καυσίμων, καθώς και δημιουργία ανάλογων υπηρεσιών SMS σε συνεργασία με τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. 7. Θα διευθετηθεί η χρονίζουσα εκκρεμότητα, αναφορικά με την λειτουργία των αυτόματων αντλιών υγρών καυσίμων. 8. Ενίσχυση δράσεων για την ενημέρωση των καταναλωτών σε θέματα κριτηρίων επιλογής πρατηρίων πώλησης υγρών καυσίμων. http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=123489&cid=6

Η Κομισιόν καταδεικνύει τα ελλείμματα στην εφαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην περίπτωση της ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ Κ.ΠΟΥΠΑΚΗ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Βρυξέλλες, 12 Απριλίου 2010 Η Κομισιόν καταδεικνύει τα ελλείμματα στην εφαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην περίπτωση της ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ Δέσμευση για ισχυρότερους και αποτελεσματικότερους κανόνες για την προστασία των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων «Η χρηματοπιστωτική κρίση κατέδειξε ότι πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στο θέμα των ασφαλιστικών εταιρειών οι οποίες κινδυνεύουν. Οι εποπτικές αρχές εξουσιοδοτούνται να παρέμβουν εγκαίρως σε περίπτωση που απειλούνται τα δικαιώματα των ασφαλισμένων». Αυτό τονίζει στην επίσημη απάντησή του ο νέος Επίτροπος για την εσωτερική αγορά και τις υπηρεσίες, Michel Barnier στην ερώτηση του ευρωβουλευτή Κώστα Πουπάκη για την προστασία των ασφαλισμένων από περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας ασφαλιστικών εταιρειών με αφορμή την «ΑΣΠΙΣ Πρόνοια». Αναφορικά με τα «επικίνδυνα» επενδυτικά προγράμματα, ο Επίτροπος επισημαίνει ότι είναι σε εξέλιξη η πλήρης επανεξέταση των σχετικών με την ενιαία αγορά πολιτικών, επικεντρώνοντας ειδικότερα στις λιανικές χρηματοπιστωτικές και τις επενδυτικές υπηρεσίες. Παράλληλα, η Επιτροπή υπογραμμίζει την ανάγκη βελτίωσης του κανονιστικού πλαισίου σχετικά με τα επενδυτικά προϊόντα για ιδιώτες περιλαμβανομένων επενδύσεων σε ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής. Σε αυτό το πλαίσιο, προτείνει τη θέσπιση νέας νομοθεσίας που θα εστιάζει στη γνωστοποίηση πληροφοριών για τα προϊόντα και τις πρακτικές πώλησης με στόχο την εξασφάλιση στους κατόχους ασφαλιστηρίων συμβολαίων μεγαλύτερης σαφήνειας και νομικής ασφάλειας. Ειδικά η περίπτωση της «ΑΣΠΙΣ Πρόνοια», καταδεικνύει το έλλειμμα και στη θέσπιση και εφαρμογή συστημάτων εγγύησης ασφαλίσεων που ισχύουν σε άλλα κράτη-μέλη. Πρόκειται για συστήματα που παρέχουν προστασία στους καταναλωτές στην περίπτωση που οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις αδυνατούν να εκπληρώσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις είτε καταβάλλοντας αποζημίωση στους ασφαλισμένους για τις απαιτήσεις τους είτε εξασφαλίζοντας τη συνέχιση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Σημειώνεται δε ότι, αυτή την περίοδο η Ε.Ε. εξετάζει την επάρκεια των εν ισχύ καθεστώτων εγγύησης στον ασφαλιστικό τομέα και πρόκειται να εγκρίνει Λευκή Βίβλο προβλέποντας μια ευρωπαϊκή λύση σε συνδυασμό και με το νέο πλαίσιο που δημιουργεί η οδηγία Solvency II για τη σταθερότερη και ανθεκτικότερη χρηματοπιστωτική σταθερότητα. Ο Έλληνας ευρωβουλευτής δηλώνει σχετικά: «η Επιτροπή με την απάντησή της δικαιώνει τους χιλιάδες ασφαλισμένους της «ΑΣΠΙΣ Πρόνοια» που έπρεπε να έχουν την κάλυψη και προστασία της Πολιτείας από την έγκαιρη εφαρμογή του νόμου. Χωρίς άλλες καθυστερήσεις, οι αρμόδιες αρχές οφείλουν να δώσουν μια ξεκάθαρη λύση στους χιλιάδες ασφαλισμένους που επί έξι μήνες παραμένουν εκτεθειμένοι χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση εάν, πότε και σε ποιο ποσοστό θα καλυφθεί η ζημιά που υπέστησαν στις αποταμιεύσεις ετών που βλέπουν να εξανεμίζονται σε περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης. Απαιτείται επίσης ένα ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο που να θωρακίζει την «ασφάλεια» των καταναλωτών και η ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών, ώστε να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά τέτοιου είδους φαινόμενα. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να παρεμβαίνουμε, να ερωτούμε και να «ενοχλούμε» μέχρι να βρεθεί μια ορθολογική λύση στο θέμα».

ΠΡΟΤΙΜΟΥΜΕ & ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ .<< ΕΙΔΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ >>


ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ – ΠΡΟΤΙΜΩ ΕΛΛΑΔΑ

ΠΡΟΤΙΜΟΥΜΕ & ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

ΕΙΔΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ
(Σαμπουάν, ντους, σαπούνια, οδοντόκρεμες, προϊόντα καθαρισμού σώματος, ξυριστικά κλπ.) .

Δραματική για τα ελληνικά προϊόντα είναι η κατάσταση στα είδη ατομικής υγιεινής. Αφενός μεν οι πολυεθνικές και τα προϊόντα άλλης προέλευσης έχουν εκτοπίσει σχεδόν το σύνολο των ελληνικών προϊόντων και παραγωγών, αφετέρου δε, σειρά ελληνικών εταιρειών έχουν εξαγοραστεί από ξένες.
Η ισχύς του χρήματος των πολυεθνικών εταιρειών (“ελεύθερος ανταγωνισμός”), οι δυνατότητες που παρέχει η διαφήμιση, τα ισχυρά δίκτυα διανομής και οι τακτικές του μάρκετινγκ (αποκλεισμοί, προσφορές, εκπτώσεις κλπ.) έχουν σχεδόν αφανίσει τα ελληνικά προϊόντα από τα καταστήματα (μικρά και μεγάλα) αφήνοντας χώρο μόνο σε μικρά καταστήματα, που συνδέονται μόνο τοπικά με τον τόπο παραγωγής των προϊόντων.
Στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ (οι περισσότερες από τις οποίες ελέγχονται από ξένες πολυεθνικές αλυσίδες) τα ξένα προϊόντα ατομικής υγιεινής κυμαίνονται σε ποσοστό από 90% - 100% των πωλούμενων προϊόντων. Οπου υπάρχουν ελληνικά προϊόντα πρέπει κάποιος να ψάξει συνήθως πολύ χαμηλά στα ράφια για να τα βρει … .


ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ

Α. Φτιάξε το μόνος σου.

Η λύση δεν είναι “εμπορική”, όμως είναι μια καλή διέξοδος για όσους δεν θέλουν ή δεν μπορούν να στραφούν στα προϊόντα των πολυεθνικών που μας κατακλύζουν ή για όσους θέλουν λύσεις που οι ίδιοι θα ελέγχουν ως προς την σύσταση. Υπάρχουν στο διαδίκτυο αρκετοί τόποι, όπου μπορεί κανείς να βρει συνταγές για την κατασκευή προϊόντων ατομικής υγιεινής. Οι περισσότερες συνταγές ισχυρίζονται ότι είναι ακίνδυνες ή οικολογικές.
Επίσης, πολλοί είναι οι δικτυακοί τόποι στους οποίους κριτικάρεται ή αναλύεται η προβληματική των κινδύνων από τα χημικά που χρησιμοποιούν αθρόα οι μεγάλες πολυεθνικές. Στους περισσότερους είναι γνωστό το καρκινογόνο συστατικό paraben και άγνωστοι οι κίνδυνοι από τα υπόλοιπα. Είναι σαφές ότι οι πολυεθνικές ελέγχουν τα κράτη και τις κυβερνήσεις σε απίστευτα υψηλό βαθμό.
Μια έρευνα στο διαδίκτυο ή η αγορά κάποιου βιβλίου μπορεί να αποκαλύψει χιλιάδες συνταγές, οι περισσότερες από τις οποιες βασίζονται σε φυτικά συστατικά και συσσωρεύουν την εφαρμοσμένη εμπειρία αιώνων, την γνώση και το ταλέντο εκατομμυρίων ανθρώπων.


Β. Υπάρχει ελληνική παραγωγή !!! .

Στα είδη ατομικής υγιεινής υπάρχει ελληνική παραγωγή και μάλιστα ιδιαίτερα ποιοτική.
Στα προϊόντα ατομικής υγιεινής έχει μάλιστα συντελεστεί κατά την τελευταία δεκαετία και ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων με εκατοντάδες προϊόντα βασισμένα σε φυτικά συστατικά, πολλά μοναδικά παγκοσμίως που βρίσκονται μόνο στον ελληνικό χώρο.
Πέρα από τις δύο μεγάλες ελληνικές εταιρείες του χώρου που παρασκευάζουν προϊόντα με φυτικές βάσεις, πάρα πολλοί είναι οι “μικροί” Ελληνες παραγωγοί που στηρίζουν που παράγουν προϊόντα με φυτικές βάσεις.
Το πρόβλημα τους δεν είναι ούτε η τιμή, ούτε η ποιότητα των προϊόντων που παράγονται, αλλά η παρουσία τους στα μεγάλα καταστήματα πώλησης.
Εδώ ο ρόλος των καταναλωτών, ο δικός μας ρόλος μπορεί να είναι καταλυτικός και για να ενισχυθούν τα ελληνικά προϊόντα και για να αλλάξει η καταναλωτική κουλτούρα, ώστε να ξεπεραστούν και να παραμεριστούν τα κριτήρια επιλογής που έχουν επιβάλλει οι πολυεθνικές εταιρείες.

Γ. Βρίσκοντας και αγοράζοντας τα ελληνικά προϊόντα.
Μια μικρή αναζήτηση στις ελληνικές πόλεις μπορεί να μας φέρει σε επαφή με τα καλά ελληνικά προϊόντα ατομικής υγιεινής. Κύρια σημεία πώλησής τους
είναι τα καταστήματα με βιολογικά ή οικολογικά προϊόντα. Σε τουριστικά μέρη μπορούμε να τα βρούμε και σε καταστήματα πώλησης τουριστικών ειδών.
Ευθύνη του παραγωγού είναι η εγγύηση και η βελτίωση της ποιότητας, αλλά και η διάθεσή τους σε τιμή τέτοια ώστε να απευθύνονται σε όλους τους Ελληνες.
Ευθύνη του εμπόρου είναι η επιλογή ελληνικών προϊόντων και η πώλησή τους σε τιμές μη αισχροκερδείς, ώστε να μπορούν να αποκτηθούν από όλους. Στο πλαίσιο αυτό ζητούμε από τους εμπόρους πλήρη και ακριβή ενημέρωση των καταναλωτών για την χώρα κατασκευής – προέλευσης, για την σύσταση, αλλά και για την τιμή κτήσης τους.
Δική μας χαρά θα είναι :
- να δηλώσουμε προς κάθε κατεύθυνση, ακόμα και στο σουπερμάρκετ ότι θέλουμε τα ράφια τους να έχουν και ελληνικά προϊόντα.
- να προτιμήσουμε εσκεμμένα και συνειδητά το ελληνικό προϊόν και να δηλώσουμε σε όσους δεν έχουν, ότι δεν αγοράζουμε το προϊόν άλλης προέλευσης, αλλά θα πάρουμε μόνο το ελληνικό και εφόσον διαθέτουν.
- να διαμαρτυρηθούμε για τιμές που θεωρούμε αισχροκερδείς και να απαιτήσουμε μείωση της τιμής του προϊόντος προκειμένου να το αγοράσουμε.
- να ζητήσουμε πλήρη ανάλυση – ενημέρωση για την προέλευση, την σύσταση, την ποιότητα και το κόστος αγοράς.
- να μην «θαμπωνόμαστε» από τις τακτικές του μάρκετινγκ των πολυεθνικών, να ενημερωνόμαστε για την ουσία και να σκεφτούμε τους κινδύνους από τα χημικά.
- να ενημερώσουμε με την εμπειρία μας και τις θέσεις μας τους άλλους καταναλωτές και μέσω των ενώσεων καταναλωτών να απαιτήσουμε διορθώσεις και αλλαγές, όπου κρίνουμε ότι χρειάζεται.

Τα είδη ατομικής υγιεινής αποτελούν ένα χώρο, όπου μπορούμε και πρέπει να προτιμούμε και να αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα, είναι προς το συμφέρον μας από κάθε άποψη.
Η δημιουργία μιας διαφορετικής καταναλωτικής κουλτούρας είναι μια πραγματική απάντηση σε όσα μαστίζουν την κοινωνία μας.

ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ – ΠΡΟΤΙΜΩ ΕΛΛΑΔΑ

ΠΡΟΤΙΜΟΥΜΕ & ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ