Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Ανάκληση μοτοσικλετών μάρκας Honda για αντικατάσταση της αντλίας καυσίμου

Ανάκληση μοτοσικλετών μάρκας Honda για αντικατάσταση της αντλίας καυσίμου


Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ανακοίνωσε ότι η εταιρεία Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ, επίσημος εισαγωγέας και διανομέας των μοτοσικλετών HONDA στην Ελλάδα, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης δικύκλων σκούτερ και μοτοσικλετών μάρκας Honda:

1. Δίκυκλο σκούτερ Honda, μοντέλο ANC125 [SHMode], κωδικός Μοντέλου: JF51, έτος Μοντέλου 2013. Ημερομηνία κατασκευής των επηρεαζόμενων πλαισίων: 1η Ιουλίου 2013 ~ 1η Σεπτεμβρίου 2014. 560 δίκυκλα προς επισκευή.

2. Δίκυκλο σκούτερ Honda, μοντέλο NSS300 [FORZA], κωδικός Μοντέλου: NF04, έτος Μοντέλου 2013. Ημερομηνία κατασκευής των επηρεαζόμενων πλαισίων: 22α Απριλίου 2013 ~ 9η Οκτωβρίου 2014. 288 δίκυκλα προς επισκευή.

3. Δίκυκλη μοτοσυκλέτα Honda, μοντέλο MSX125, κωδικός Μοντέλου: JC61, έτος Μοντέλου: 2013-2014. Ημερομηνία κατασκευής των επηρεαζόμενων πλαισίων: 22η Φεβρουαρίου 2013 ~ 17η Οκτωβρίου 2014. 90 δίκυκλα προς επισκευή.

Στα δίκυκλα, το υποστήριγμα ρητίνης μέσα στην αντλία καυσίμου λόγω του υλικού κατασκευής παραμορφώνεται, με αποτέλεσμα να μειωθεί το διάκενο που υπάρχει στο στροφείο της αντλίας καυσίμου, προκαλώντας τη δυσλειτουργία της αντλίας, και ενδεχόμενο σβήσιμο ή / και αδυναμία εκκίνησης του κινητήρα.

Μέχρι στιγμής στην Ελλάδα δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.

Οι ιδιοκτήτες των μοτοσικλετών, θα ενημερωθούν εγγράφως μέσω συστημένης επιστολής, ώστε να προσέλθουν στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της HONDA για να γίνει αντικατάσταση της αντλίας καυσίμου, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

http://www.zougla.gr/market/article/anaklisi-motosikleton-markas-honda-gia-antikatastasi-tis-antlias-kafsimou

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή


Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία τουκαταναλωτή, όσον αφορά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες.


Τα βασικά χαρακτηριστικά της Υπουργικής Απόφασης 56885/10-11-2014, ΦΕΚ 3107Β΄, όπως υπενθυμίζει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, περιλαμβάνουν ανά θέμα τα εξής:

Εκπτώσεις

Διατηρείται το υφιστάμενο καθεστώς: εκπτώσεις διενεργούνται τέσσερις φορές το χρόνο (τακτικές και ενδιάμεσες) κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 15 του ν. 4177/2013.

Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Προσφορές

Απελευθερώνονται οι προσφορές, με μόνη προϋπόθεση τον περιορισμό της ποσότητας των προσφερόμενων ειδών στο 50% του δυναμικού του καταστήματος.

Οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας πραγματοποιούνται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις περιόδους των εκπτώσεων. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα.

Γενικά για εκπτώσεις, προσφορές και προωθητικές ενέργειες

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, προσφορών και προωθητικών ενεργειών πρέπει να εμφανίζεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος ή το πρόσθετο όφελος στην περίπτωση των προωθητικών ενεργειών, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι απλή και σαφής. Συμπληρωματικά μπορεί να αναφέρεται και το αντίστοιχο ποσοστό έκπτωσης στο χώρο πώλησης γενικά ή ανά προϊόν. Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Καταστήματα Stock και Outlet

Χαρακτηρίζονται ως καταστήματα Stock και Outlet, τα καταστήματα λιανικής πώλησης των προϊόντων που ανήκουν σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω κατηγορίες:

- αποθέματα προηγούμενων εμπορικών περιόδων (σεζόν)
- αποθέματα παλαιάς μόδας
- αποθέματα καταργημένων ή παλαιών ή μη εμπορεύσιμων εμπορικών κωδικών
- αποθέματα παλαιών εμπορικών σειρών
- παλαιά εν γένει αποθέματα
- είδη ξεπερασμένης τεχνολογίας και καταναλωτικών συνηθειών
- είδη πλεονάζουσας παραγωγής
- είδη που επιστράφηκαν και/ή αποθέματα λόγω ακύρωσης παραγγελιών
- είδη που ανήκουν σε δοκιμαστικές ή πειραματικές σειρές ή είναι δείγματα

Επιπλέον των ανωτέρω ειδών τα καταστήματα Stock επιτρέπεται να πωλούν μεταχειρισμένα και ελαττωματικά προϊόντα.

Τα χαρακτηριζόμενα ως καταστήματα stock ή Outlet, για να λειτουργήσουν, θα πρέπει να έχουν προβεί σε έναρξη εργασιών ως καταστήματα Stock ή ως καταστήματα Outlet στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Τα εν λόγω καταστήματα υποχρεούνται να αναγράφουν:

- την παλαιά τιμή πώλησης διαγραμμένη και
- τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών.

Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών, τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και -με έντονη γραφή- τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις» ή «προσφορές».
Σε κάθε περίπτωση τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να αναφέρουν στις πινακίδες τους και σε κάθε επικοινωνία με τον καταναλωτή, μαζί με την τιμή του προϊόντος και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του, σε περίπτωση δε ελαττωματικού προϊόντος, το ελάττωμα θα σημειώνεται κατά τρόπο σαφή επί του προϊόντος.

Ηλεκτρονικό Μητρώο Καταγγελιών

Δημιουργείται ηλεκτρονικό μητρώο καταγγελιών στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, για την καταχώριση σε αυτό, των πάσης φύσεως καταγγελιών καταναλωτών. Η καταχώριση της καταγγελίας γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή www.1520.gov.gr, με τη χρήση ηλεκτρονικής φόρμας στην οποία ο καταναλωτής συμπληρώνει τα στοιχεία του καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης, την πρακτική της οποίας θέλει να καταγγείλει.

Κυρώσεις

Τέλος, σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του Κώδικα, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται από τον ν. 4177/2013 καθώς και οι κυρώσεις από την Υπουργική Απόφαση «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ)».


http://www.zougla.gr/market/article/neos-kodikas-deontologias-gia-tin-prostasia-tou-katanaloti