Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

ΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΟΥΝ ΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΡΟ ΤΩΝ 5 ΕΥΡΩ



Συμπληρωματικές διευκρινήσεις σχετικά με την καταβολή του ποσού των πέντε ευρώ στα πρωινά εξωτερικά ιατρεία των Νοσοκομείων του ΕΣΥ και των Κέντρων Υγείας δίνει η ηγεσία του υπουργείου Υγείας.
Ειδικότερα:
- Η καταβολή του εξέταστρου αφορά όλους όσους προσέρχονται στα τακτικά πρωινά εξωτερικά ιατρεία, είναι εφάπαξ και δεν βαρύνει τον ασφαλιστικό τους φορέα. Σε …περίπτωση που ο ασθενής παραπεμφθεί σε γιατρό άλλης ειδικότητας εντός της ημέρας δεν θα καταβάλλει εκ νέου την αμοιβή εξέταστρου.
- Για συγκεκριμένες κατηγορίες ασθενών, όπως στρατιώτες και κρατούμενοι φυλακών είναι σε εφαρμογή οι ειδικές διατάξεις που ισχύουν μέχρι και σήμερα.
- Οι χρόνιοι πάσχοντες (καρκινοπαθείς, νεφροπαθείς, άτομα με αναπηρία, μεσογειακή αναιμία, αιμορροφιλία, Ειτζ, σακχαρώδη διαβήτη κ.α.) που προσέρχονται στα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας, στα οποία παρακολουθούνται, δεν επιβαρύνονται της καταβολής του εξέταστρου.
- Οι προσερχόμενοι στα Κέντρα Υγείας στο πλαίσιο προγράμματος προληπτικού και προσυμπτωματικού ελέγχου (εμβολιασμοί, οδοντιατρικές εξετάσεις) δεν καταβάλλουν το εξέταστρο.

ΠΗΓΗ : http://www.votegreece.gr/archives/7934

Κρύβουν τις μετρήσεις για τις διοξίνες.

Μυστικές από τους πολίτες οι όποιες μετρήσεις έχουν γίνει από τον ΕΦΕΤ για τα επίπεδα διοξινών σε τομείς τυποποιημένων προϊόντων ή κηπευτικών και άλλων ειδών διατροφής, καθώς, εκτός από το επίσημο site που είναι γυμνό από ανάλογη πληροφόρηση, η ηγεσία του αρνήθηκε να δώσει στοιχεία.
Μόνο σε επίσημες αρχές μπορούμε να δώσουμε, δήλωσε ο αντιπρόεδρος του ΕΦΕΤ κ. Ράλλης στη Ναταλία Τσιγαρίδου, υπεύθυνη του Δικτύου Δράσης Καταναλωτών τής Greenpeace, χωρίς να μπει καν στον κόπο να καταλάβει ότι δεν αφορά το ζήτημα αυτό μια οργάνωση αλλά την πολιτεία, τους πολίτες, που μένουν «γυμνοί» από ενημέρωση και εγκληματικά απροστάτευτοι απέναντι σε προβλήματα που αφορούν τη δημόσια υγεία.
Ενα μόνο απλό δελτίο Τύπου στο site του υπουργείου Υγείας (προϊσταμένη αρχή του ΕΦΕΤ) δίνει και το μέγεθος του... ενδιαφέροντος του κράτους σχετικά με το διατροφικό σκάνδαλο που προέκυψε στη Γερμανία: «Ο υπουργός ΥΚΑ κ. Ανδρέας Λοβέρδος και ο υφυπουργός κ. Χρήστος Αηδόνης έδωσαν εντολή στον ΕΦΕΤ να διενεργηθεί αμέσως ο απαιτούμενος έλεγχος στα σχετικά προϊόντα, που ενδεχομένως έχουν εισαχθεί στη χώρα μας και προς πάσα κατεύθυνση». Ουάου!
Δεν είστε καλοπροαίρετοι, μπορεί να πει ο υπουργός για τα σχόλιά μας. Δώστε μας ένα εύλογο χρονικό περιθώριο έως ότου ολοκληρώσουμε την έρευνά μας, μπορεί πάλι να πει ο απρόσωπος ΕΦΕΤ.
Να το κάνουμε κύριοι, αλλά πείτε μας: Είναι μυστικό το είδος, πού και πόσες μετρήσεις έχουν γίνει στη χώρα μας εδώ και δώδεκα χρόνια από τότε (1999) που ξέσπασε το διατροφικό σκάνδαλο με τις διοξίνες; Αποδείξτε μας εμπράκτως ότι οι υπηρεσίες του κράτους δεν έμειναν σε ευχολόγια, αλλά προχώρησαν σε εμπεριστατωμένες μετρήσεις χαρτογραφώντας και τις πηγές διοξινών στο τόπο μας.
«Η Ελλάδα δεν έχει πολιτική για την εξάλειψη των διοξινών, δεν έχει ξεκάθαρη πολιτική και φαίνεται να υπάρχει άγνοια του πραγματικού μεγέθους του προβλήματος» δήλωσε ο Νίκος Χαραλαμπίδης, διευθυντής τής Greenpeace.
«Υστερα από παρεμβάσεις μας, είπε (μεταξύ των οποίων μετρήσεις σε μητρικό γάλα, μετρήσεις σε στάχτες από χωματερές), η Ελλάδα απέκτησε δύο εργαστήρια (στο Δημόκριτο και το Εθνικό Αστεροσκοπείο αντίστοιχα), τα οποία έχουν τη δυνατότητα μέτρησης των διοξινών. Αυτό που δεν έχει αποκτήσει ακόμα η χώρα μας είναι εθνική στρατηγική για τη μείωση των διοξινών (εντοπισμός των πιο σημαντικών πηγών, λήψη μέτρων, συστηματικές μετρήσεις για αξιολόγηση των μέτρων). Πρώτο βήμα αποτελεί η καταγραφή των κύριων πηγών διοξινών στην Ελλάδα. Αξίζει να πούμε ότι -σύμφωνα με σχετικές εργαστηριακές αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το παρελθόν για λογαριασμό τής Greenpeace- κυριότερη πηγή διοξινών στη χώρα μας είναι οι χωματερές! Δυστυχώς, η απουσία συστηματικής καταγραφής δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι ζούμε σε ένα παράδεισο που απειλείται μόνο από τις εισαγόμενες διοξίνες».
Τα τελευταία χρόνια ο ΕΦΕΤ ανακοινώνει ότι πραγματοποιεί αναλύσεις για διοξίνες στην ελληνική αγορά. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων όμως δεν δημοσιοποιούνται, αλλά παραμένουν στα αρχεία του ΕΦΕΤ και του εργαστηρίου όπου πραγματοποιήθηκαν. Με αυτό τον τρόπο δεν υπάρχει διαφάνεια και ολοκληρωμένη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την ανίχνευση ή μη διοξινών στην Ελλάδα, μας εξήγησε η Ναταλία Τσιγαρίδου, που μας αναφέρει δυνατές περιπτώσεις σημαντικής ρύπανσης τροφίμων από διοξίνες, όπως τις έχει καταγράψει η περιβαλλοντική οργάνωση.
1989 - Ολλανδία
Το 1989 βρέθηκε ότι το γάλα σε μια περιοχή της Ολλανδίας ήταν εξαιρετικά επιβαρημένο με διοξίνες. Πηγή των διοξινών ήταν το παρακείμενο εργοστάσιο καύσης αποβλήτων. Για χρόνια, το ρυπασμένο γάλα μαζευόταν και καταστρεφόταν στον ίδιο αποτεφρωτήρα που προκαλούσε το πρόβλημα! Ανιχνεύτηκαν τότε 13,5 πικογραμμάρια διοξίνης ανά γραμμάριο γάλακτος. Λόγω αυτού του συμβάντος (υπόθεση Lickebaertpolder), η ολλανδική κυβέρνηση έθεσε ως όριο για τις διοξίνες στο λίπος του γάλακτος τα 6 pg. Παρ' όλο που τα εργοστάσια καύσης ξόδεψαν έκτοτε εκατομμύρια φιορίνια τότε για βελτίωση των μέτρων ασφαλείας, οι παρακείμενοι στα εργοστάσια πληθυσμοί συνεχίζουν να εκτίθενται, ακόμη και σήμερα, σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα διοξινών.
1990 - Αυστρία
Ενα σκάνδαλο ξέσπασε στο χωριό Brixlegg της επαρχίας Τιρόλου της Αυστρίας, όταν μετρήθηκαν υψηλές συγκεντρώσεις διοξινών σε αγελαδινό γάλα της περιοχής (520-1.420 pg TEQ / λίτρο γάλακτος). Καθώς η ανεκτή πρόσληψη διοξίνης στην Αυστρία είναι 1 pg ανά κιλό βάρους ανά μέρα, η κατανάλωση του γάλακτος θεωρήθηκε επικίνδυνη κυρίως για τα παιδιά και τις εγκύους. Πηγή των διοξινών ήταν ένα παρακείμενο εργοστάσιο ανακύκλωσης χαλκού. Το πρόβλημα ήταν ότι μαζί με τα καλώδια χαλκού που ανακυκλώνονταν, καιγόταν και το πλαστικό περίβλημα από PVC, το οποίο επειδή περιέχει χλώριο, αποτελεί πηγή έκλυσης διοξινών.
1993 - Βρετανία
Γάλα και βόειο κρέας από τρεις φάρμες δεν επιτράπηκε να πουληθεί στην αγορά επειδή ανιχνεύθηκαν υψηλές συγκεντρώσεις διοξινών που προέρχονταν από τη χημική βιομηχανία Coalite Chemicals.
1997 - Αρκανσο, ΗΠΑ
2.000 εργάτες πτηνοτροφείων στο Αρκανσο χρειάστηκε να μείνουν στα σπίτια τους μέχρι να διαπιστωθεί αν τα επίπεδα διοξίνης στους χώρους δουλειάς τους ήταν κάτω από τα νέα όρια που θέσπισε η Αμερικανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (ΕΡΑ).
1998 - Γαλλία
Τρεις δημοτικοί αποτεφρωτήρες απορριμμάτων στην περιοχή της πόλης Lille κοντά στο Βέλγιο έλαβαν εντολή να κλείσουν τον Ιανουάριο του 1998, όταν ανιχνεύτηκαν υψηλά επίπεδα διοξίνης σε γάλα αγελάδων που έβοσκαν στην περιοχή.
1997-99 - Ευρωπαϊκή Ενωση/Βραζιλία
Τον Μάρτιο του 1998, η Ευρωπαϊκή Ενωση απαγόρευσε τις εισαγωγές πούλπας κίτρου από τη Βραζιλία. Η πούλπα κίτρου, που χρησιμοποιείται για ζωοτροφές, είχε αναμιχθεί με απόβλητα της χημικής βιομηχανίας Solvay, η οποία παράγει χλωριωμένα προϊόντα. Αποτέλεσμα της ανάμιξης αυτής ήταν να ανιχνευτούν υψηλά επίπεδα διοξινών στις ζωοτροφές που εξήχθησαν στην Ευρώπη. Οι ζωοτροφές διανεμήθηκαν σε 291 διαφορετικούς προορισμούς σε 11 ευρωπαϊκές χώρες (ανάμεσά τους η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Γερμανία, η Ελβετία, η Γαλλία, η Σουηδία και η Φινλανδία).
Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε όταν αναλύσεις σε γάλα και βούτυρο στη Γερμανία έδειξαν υψηλές συγκεντρώσεις διοξινών. Τα επίπεδα διοξίνης στη ζωοτροφή ήταν 5,6-7,1 pg Ι-TEQ/g (110-140 φορές λιγότερο δηλαδή από την περίπτωση του σκανδάλου στο Βέλγιο). Με αφορμή το σκάνδαλο αυτό, η Ευρωπαϊκή Ενωση εξέδωσε στις 24-7-98 την Οδηγία 98/60, όπου ορίζει ως αποδεκτό όριο διοξίνης στις ζωοτροφές (και συγκεκριμένα στην πούλπα κίτρου) το όριο ανίχνευσης των διοξινών δηλαδή το 0,5 pg Ι-TEQ/g.
1999 - Βέλγιο
Το πρόβλημα με τις διοξίνες στα κοτόπουλα και τα παράγωγα προϊόντα (αυγά και προϊόντα που περιέχουν αυγό) εντοπίστηκε τον Ιανουάριο 1999, όταν Βέλγοι πτηνοτρόφοι παρατήρησαν μειωμένη παραγωγή αυγών από τα πουλερικά τους. Οι πρώτες αναλύσεις έδειξαν την παρουσία υψηλών συγκεντρώσεων διοξινών στη ζωοτροφή που χρησιμοποιήθηκε. Οι διοξίνες αυτές πέρασαν στα κοτόπουλα και τα αυγά. Σύμφωνα με τις αναλύσεις, οι μέγιστες συγκεντρώσεις διοξινών στο λίπος των κοτόπουλων είναι 170-1.460 φορές πάνω από τις συνήθεις, ενώ στα αυγά 80-3.425 φορές πάνω από τις συνήθως μετρούμενες σε ευρωπαϊκές χώρες. Σε ό,τι αφορά την παρουσία διοξινών στην επίμαχη ζωοτροφή, αυτή μετρήθηκε 1.562 φορές πάνω από το όριο της Ε.Ε. Το σκάνδαλο οδηγεί την κυβέρνηση σε παραίτηση.
2004 - Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία
162 φάρμες σε Ολλανδία, Βέλγιο και Γερμανία έκλεισαν προσωρινά, όταν διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποίησαν προϊόν ζωοτροφής με πατάτα στο οποίο ανιχνεύθηκαν διοξίνες. Απαγορεύτηκε η διάθεση στην αγορά των ζώων από τις φάρμες αυτές ως προληπτικό μέτρο και μέχρι την ολοκλήρωση των ελέγχων.
2006 - Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία
Οι αρχές στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία έκλεισαν αρκετές εκατοντάδες φάρμες εκτροφής χοίρων και πουλερικών μετά την ανίχνευση διοξινών σε ζωοτροφές.
2010 - 2011 - Γερμανία
Πάνω από 4.700 φάρμες εκτροφής χοίρων και πουλερικών έκλεισαν προληπτικά στη Γερμανία όταν στις ζωοτροφές που χρησιμοποιούσαν ανιχνεύθηκαν διοξίνες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το σκάνδαλο κοστίζει στη βιομηχανία τροφίμων 60.000 ευρώ εβδομαδιαία. Οι διοξίνες προέρχονταν από βιομηχανικά έλαια που χρησιμοποιήθηκαν στις ζωοτροφές.

ΠΗΓΗ:  ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ : http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=241554

ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΤΟ ΝΕΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΔΙΟΞΙΝΩΝ.


   Ζητήθηκε η παρέμβαση της εισαγγελικής αρχής προκειμένου να αποκτήσουν οι έλεγχοι την αναγκαία διαφάνεια, εγκυρότητα και εύρος για την προστασία των πολιτών και να μπορούν να παρέμβουν οι συλλογικοί φορείς της κοινωνίας κατά τον έλεγχο με πληροφόρηση και υποδείξεις.-

                            ---------------------
                                        ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ   
                                                                                                                                                                                                                           Α. Κατόπιν εποικοδομητικής συνάντησης με την προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών  Αθηνών κ. Ράικου, κατατέθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, η επείγουσα αναφορά μας για το θέμα του διατροφικού σκανδάλου διοξινών στα τρόφιμα (αρ. πρωτ. 3033/13-1-2011). 
 Στην αναφορά μετέχουν οι συλλογικοί φορείς : ΙΝΚΑ (Ν.ΙΝΚΑ), ΙΝΚΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΒΙΟ.ΖΩ., ΙΝΠΚΑ ΗΠΕΙΡΟΥ, STOP CARTEL.       
Απευθύνουμε ανοικτή πρόσκληση στους πολίτες και στους κοινωνικούς φορείς να μετάσχουν ενεργά στις διαδικασίες με θέσεις και υποδείξεις.
Β. Η αναφορά μας έχει ως αντικείμενο την συμπεριφορά της γερμανικής εταιρείας που προκάλεσε την μόλυνση και την στάση του ΕΦΕΤ να μην δίδει σαφή στοιχεία για τους ελέγχους του και να προβαίνει σε καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις, χωρίς να υπάρχουν τουλάχιστον αποτελέσματα χημικών αναλύσεων. Ζητήθηκε η παρέμβαση της εισαγγελικής αρχής προκειμένου να αποκτήσουν οι έλεγχοι την αναγκαία διαφάνεια, εγκυρότητα και εύρος για την προστασία των πολιτών και να μπορούν να παρέμβουν οι συλλογικοί φορείς της κοινωνίας κατά τον έλεγχο με πληροφόρηση και υποδείξεις.         
Γ. Το κύριο μέρος της αναφοράς, έχει ως εξής :
«Κε Εισαγγελέα
Η παρούσα αναφορά μας σχετίζεται με την προστασία των πολιτών - καταναλωτών και τον έλεγχο τυχόν ποινικών πράξεων και συνεπειών για την υπόθεση του νέου σοβαρότατου διατροφικού σκανδάλου καρκινογόνων διοξινών στην ανθρώπινη διατροφική αλυσίδα.
Η αναφορά στο πρόσωπό σας έχει άμεση σχέση με την επιβεβλημένη εμπιστοσύνη των πολιτών στις εισαγγελικές έρευνες και την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης.
Ζητούμε την επείγουσα δράση σας και την διεξαγωγή ερευνών υπό την άμεση επίβλεψή σας σε σχέση με το νέο μεγάλο διατροφικό σκάνδαλο που ξέσπασε στην Γερμανία και αφορά όλη την Ευρώπη.
 Σύμφωνα με επίσημες αναφορές και δημοσιεύματα του τύπου, η γερμανική εταιρεία με την επωνυμία «Harles und Jentzsch GmbH», με έδρα την πόλη Uetersen (οδός Deichstrasse, αρ. 25), παρασκεύασε και πώλησε στη γερμανική και στις ευρωπαϊκές αγορές χιλιάδες τόνους ζωοτροφών που περιείχαν επικίνδυνες διοξίνες, ήτοι τοξικές καρκινογόνες για τον άνθρωπο ουσίες προερχόμενες από ορυκτέλαια.
Οι ζωοτροφές αυτές απευθύνονταν σε εταιρείες εκτροφής πουλερικών, βοοειδών και χοιρινών και διατέθηκαν σε γερμανικές και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες. Αντίστοιχα, σοβαρή είναι η πιθανότητα προμήθειας με μολυσμένα υλικά και άλλων εταιρειών παρασκευής ζωοτροφών προς ανάμειξη.        
Τα ανωτέρω σηματοδοτούν ένα νέο τεράστιας βαρύτητας διατροφικό σκάνδαλο, καθώς μέσα από την διατροφική αλυσίδα των ζώων οι διοξίνες περνούν στην ανθρώπινη τροφή είτε απευθείας με την κατανάλωση κρέατος, είτε με την κατανάλωση παραγώγων (π.χ. αυγών, γάλακτος) είτε με την κατανάλωση μεταποιημένων προϊόντων των ανωτέρω ή προϊόντων που τα περιέχουν ως συστατικά (προïόντα κρέατος, γλυκά, γαλακτοκομικά κλπ.).
Όπως προκύπτει από αναφορές στον τύπο και επίσημες πληροφορίες και παραδοχές η ανωτέρω γερμανική εταιρεία γνώριζε την ύπαρξη απαγορευμένων (καθ΄ είδος και ποσότητα) διοξινών στα προϊόντα της, ήδη από τον Μάρτιο του 2010. Παραταύτα και με σκοπό το κέρδος τα πωλούσε κανονικά, αδιαφορώντας για τις σοβαρότατες και βαρύτατες συνέπειες στους ανθρώπους, μέχρι την προ ολίγων ημερών ανίχνευση υψηλών ποσοστών διοξινών σε γερμανικά κοτόπουλα.
Με βάση τις ειδικές επιστημονικές μελέτες, τις οποίες μετά βεβαιότητας γνώριζε η ανωτέρω εταιρεία και οι οποίες βεβαιώνουν την καρκινογένεση εξαιτίας των διοξινών, προκύπτει όχι μόνο ενδεχόμενος δόλος, αλλά και πρόθεση και γνώση τελέσεως αξιοποίνων πράξεων κατά της ζωής και της υγείας των ανθρώπων εκ μέρους των οργάνων της ανωτέρω εταιρείας.   
 Σημειωτέον ότι λόγω της ευρείας διασποράς και της σωρευτικής επίδρασης στον οργανισμό, οι θάνατοι και οι σοβαρότατες βλάβες της υγείας από την κατανάλωση διοξινούχων τροφών αν και αποτελούν αδιαμφισβήτητο επιστημονικά γεγονός δεν είναι δυνατόν να προσωποποιηθούν και να εξατομικευτούν. Τούτο αποτελεί μία σαφή διέξοδο ατιμωρησίας για όσους σκοπεύουν να «δηλητηριάσουν» εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον πλανήτη ή αδιαφορούν για τα αποτελέσματα των πράξεών τους προκειμένου να κερδοσκοπήσουν.
Τα ανωτέρω και ο βαθμός επικινδυνότητας των διοξινών οδήγησαν τις γερμανικές αρχές στην απαγόρευση διάθεσης προϊόντων για 4.700 περίπου μονάδες παραγωγής. Χιλιάδες όρνιθες και χοίροι θανατώθηκαν στην Γερμανία, ενώ οι έρευνες και οι έλεγχοι βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη.
Περαιτέρω, είναι σαφές ότι υφίσταται υψηλότατος κίνδυνος εισχώρησης τέτοιων προϊόντων (ζωοτροφών, παραγώγων, συστατικών) και στην ελληνική αγορά, η οποία εφοδιάζεται με ζωοτροφές, κρέατα και συστατικά τροφίμων από την γερμανική και άλλες αγορές, στις οποίες πωλούνταν τα προϊόντα της εταιρείας αυτής.
Ο αρμόδιος φορέας ΕΦΕΤ, ενώ στην αρχή ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερος κίνδυνος για την Ελλάδα (δεν έχουν εισαχθεί ζωοτροφές στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις γερμανικές Αρχές), στην συνέχεια με νεότερες ανακοινώσεις του έκανε λόγο για την έναρξη και την διενέργεια ελέγχων. Πρόκειται για σαφώς αντιφατική συμπεριφορά που έχει την δυνατότητα να θέσει εν κινδύνω τους Ελληνες πολίτες-καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό, αντί ο ΕΦΕΤ να προβεί σε συστάσεις τουλάχιστον για ιδιαίτερη προσοχή των καταναλωτών μέχρι να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι και να καταρτίσει διαφανές, δημόσιο πλάνο για την διενέργεια ελέγχων και την συνέχιση αυτών και τους επόμενους μήνες, επαναλαμβάνει ανακοίνωση γερμανικού οργανισμού, ότι δεν αναμένεται να υπάρξει κίνδυνος για τους καταναλωτές από την κατανάλωση μολυσμένων προϊόντων !!!.
 Οι γερμανικές αρχές έχουν βεβαίως κάθε λόγο να προβαίνουν σε τέτοιες ανακοινώσεις υπερασπίζοντας και τα οικονομικά συμφέροντα της χώρας αυτής, οι αρχές όμως άλλων κρατών οφείλουν να προστατεύσουν τους πολίτες, ακόμα και από την παραμικρή μόλυνση και όχι απλώς να επαναλαμβάνουν τις ανακοινώσεις των γερμανικών αρχών.
 Άλλωστε, οι γερμανικές αρχές έχουν υποπέσει σε σειρά παλινωδιών εκκινώντας από την αρχική θέση ότι μολυσμένα γερμανικά προϊόντα δεν έχουν εξαχθεί από την Γερμανία προς άλλες χώρες. Όμως σχεδόν καθημερινά προστίθεται και μία ακόμα χώρα στην οποία έχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο κυκλοφορήσει μολυσμένα προϊόντα με ήδη βεβαιωμένες τις Ολλανδία, Γαλλία, Μ. Βρετανία και Δανία. Παράλληλα, οι αναφορές έκαναν λόγο για 3.000 τόνους επιμολυσμένων με διοξίνες ζωοτροφών που παρήχθησαν στο διάστημα από 11/11/2010 έως 23/12/2010, ενώ αποκαλύπτεται ότι η γερμανική εταιρεία παρήγαγε επιμολυσμένες ζωοτροφές τουλάχιστον από τον Μάρτιο του 2010, όπως τούτο ομολογήθηκε από γερμανούς αξιωματούχους.
Περαιτέρω, ο δικτυακός τόπος της εταιρείας, από όπου θα μπορούσαν να εξαχθούν χρήσιμες για τους καταναλωτές πληροφορίες, έχει παύσει να λειτουργεί (έχει «κατέβει» από το διαδίκτυο), ενώ ελάχιστες πληροφορίες έχουν παραμείνει συνολικά στο διαδίκτυο σχετικά με τις δραστηριότητες και τις εξαγωγές της εταιρείας αυτής.
Επίσης, ενώ το πρόβλημα κατά τις επίσημες ανακοινώσεις αρχικά αφορούσε μόνο ζωοτροφές, σήμερα υπάρχει η παραδοχή για αυγά, όρνιθες και εσχάτως και για χοίρους επιμολυσμένους με επικίνδυνη καρκινογόνο διοξίνη.    
Πρόκειται για σαφή συσκότιση που επιτείνεται από το γεγονός ότι μόνο οι γερμανικές αρχές (ήτοι οι αρχές του κράτους του οποίου διακυβεύονται οικονομικά συμφέροντα) έχουν την πρωτοβουλία ελέγχων και ενημέρωσης και δεν έχει συσταθεί καμία ειδική διακρατική ομάδα ελέγχου στα πλαίσια της Ε.Ε.    
Περαιτέρω και επειδή τα προϊόντα της ανωτέρω γερμανικής εταιρείας κυκλοφορούν με σειρά ονομάτων, αλλά και δύνανται να αποτελούν ζωοτροφές που διατίθενται είτε απευθείας, είτε μέσω άλλων παραγωγών και αναμείξεων στην χώρα μας, αλλά επίσης διατίθενται στην Ελλάδα μεγάλες ποσότητες κρεάτων, κρεατικών και παραγώγων τους (αυγά, γάλατα, γλυκά κλπ.) που προέρχονται από παραγωγούς που είναι πιθανό να έχουν χρησιμοποιήσει τέτοιες ζωοτροφές θα έπρεπε ο ΕΦΕΤ να έχει ανακοινώσει ήδη το πλήρες πλαίσιο των ελέγχων που πραγματοποίησε και πραγματοποιεί, τις μεθόδους ελέγχου (π.χ. τιμολόγια, έλεγχοι σε τροφές και ζώα κλπ.) ώστε να κριθεί η ποιότητα των ελέγχων, το βάθος και η επιστημονική εγκυρότητα αυτών. Παραταύτα, στις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις του ο ΕΦΕΤ αρκείται σε γενικόλογες (και αντιφατικές ως προαναφέρθηκε) αναφορές για την διενέργεια άγνωστων ουσιαστικά ελέγχων και σε διαβεβαιώσεις, οι οποίες δεν στηρίζονται σε δημόσια και διαφανή δεδομένα περί της ποσότητας και της ποιότητας των ελέγχων, ήτοι δεν αναφέρει τίποτα το ορισμένο και συγκεκριμένο σχετικά με τα προϊόντα που ελέγχονται ή ελέγχθηκαν για την χημική τους σύσταση ή για τις εταιρείες που εξετάστηκαν.
 Προβαίνει μάλιστα ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ σε καθησυχαστικές ανακοινώσεις στον τύπο (δείτε σχ. 17), ενώ οι πρώτοι χημικοί έλεγχοι θα δώσουν αποτελέσματα σε δύο εβδομάδες κατά την δήλωση του διευθυντή του αρμοδίου εργαστηρίου του «ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ». Προς τι λοιπόν ο εφησυχασμός των πολιτών – καταναλωτών και όχι οι επιφυλάξεις και οι συστάσεις για προσοχή;
Αυτά την ίδια ώρα κατά την οποία οι έλεγχοι όχι μόνο δεν έχουν ολοκληρωθεί, αλλά συνεχίζονται και εντείνονται στην Γερμανία και σε όλη την Ευρώπη (και τον λοιπό πλανήτη). Αυτά την ίδια ώρα που συνεχώς τα αποτελέσματα των πρώτων ελέγχων επεκτείνουν τα είδη που έχουν μολυνθεί και επιμολυνθεί: από την αρχική εκτίμηση – βεβαίωση για μόλυνση μόνο ζωοτροφών, φτάσαμε στα αυγά, εν συνεχεία στα πουλερικά και χθες διαπιστώθηκε και η επιμόλυνση χοιρινών. !!!.   
Οι Ελληνες καταναλωτές βεβαίως γνωρίζουν ότι πολλές χιλιάδες τόνοι και είδη γερμανικών προϊόντων διατροφής εισάγονται στην χώρα μας. Το αυτό ισχύει και για ζωοτροφές ευρωπαϊκής προέλευσης, ενώ τεράστιος είναι και ο αριθμός προϊόντων άλλων κρατών της Ευρώπης, στα οποία υπάρχει ο κίνδυνος άμεσης ή έμμεσης συμμετοχής επιμολυσμένων προϊόντων. Επίσης οι Ελληνες καταναλωτές καλώς γνωρίζουν ότι στον βωμό του κέρδους, όταν καταλαγιάσει η δημοσιότητα, είναι δυνατόν κάποιοι επιτήδειοι να εισάγουν στην διατροφική αλυσίδα και στην αγορά επιμολυσμένες τροφές και συστατικά.  
Είναι σαφές ότι ο έλεγχος πρέπει να είναι δημόσιος, διαφανής, ανοικτός και διαρκής, ώστε να μπορούν οι θιγόμενοι και εν δυνάμει θύματα τέτοιων παράνομων συμπεριφορών να προστατευτούν οι ίδιοι και οι οικείοι τους, καθώς θίγονται και διακυβεύονται κορυφαία έννομα αγαθά, όπως αυτό της ζωής του ανθρώπου, της υγείας, της προσωπικότητας, αλλά και περιουσιακά αγαθά που συνέχονται αμέσως με τους ανωτέρω κινδύνους. 
Είναι συνεπώς σαφής ο σκοπός της παρούσας αναφοράς μας, ώστε ως πολίτες και πρόσωπα που μετέχουν στις διοικήσεις φορέων της κοινωνίας των πολιτών παρέμβουμε για να ζητήσουμε την εισαγγελική δράση, τον εισαγγελικό έλεγχο και την εισαγγελική καθοδήγηση των ερευνών, την διαφάνεια, την πληροφόρηση και την συμμετοχή μας στις διαδικασίες ελέγχου μέσω υποδείξεων που μπορούν να γίνουν στην παρούσα διαδικασία δια υπομνημάτων και αναφορών.                
Περαιτέρω και δια της εισαγγελικής παρεμβάσεως θα πρέπει να υπάρξει από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες  πλήρης, αναλυτική και ορισμένη ενημέρωση, ώστε να διαπιστωθεί η επάρκεια των ελέγχων, οι ορθές μέθοδοι και το αναγκαίο εύρος αυτών.»
Δ.  Εφιστούμε την προσοχή των καταναλωτών στις αγορές τους, καθώς τίποτα δεν έχει βεβαιωθεί επιστημονικά.
Οσοι φορείς ή πρόσωπα θέλουν να μετάσχουν και ενισχύσουν την κίνηση – αναφορά ας στείλουν e-mail στο inka@newinka.gr ή στο dkaramitsas@ath.forthnet.gr η  inpka.hp@gmail.com.-

Χρήσιμη θα ήταν και η συμμετοχή – ενίσχυση της αναφοράς από πρόσωπα που έχουν σχέση με την «τεχνολογία» των τροφίμων.