Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ




Το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ θυμίζει τι πρέπει να προσέξετε και τι να αποφύγετε, σχετικά με την προμήθεια του πετρελαίου θέρμανσης :

1. Ετοιμάστε τον καυστήρα και τα σώματα
Πριν ανάψετε τον καυστήρα σας θα πρέπει να τον καθαρίσετε και να τον ρυθμίσετε,  ώστε να είναι πιο αποδοτικός και λιγότερο ρυπογόνος. Ο τεχνικός πρέπει να σας δώσει μία βεβαίωση συντήρησης. Επίσης κάντε εξαερισμό σε όλα τα σώματα για καλύτερη απόδοση.

2. Παραγγελία
Για να αποφευχθούν οι άσχημες επιλογές κατά τη διάρκεια της παραγγελίας και παραλαβής πετρελαίου, μερικές απλές συμβουλές μπορεί να αποδειχθούν χρήσιμες. Σημειώστε τις.
·         Πριν παραγγείλετε πετρέλαιο, ρωτήστε σε περισσότερες από μία εταιρίες για την τιμή διάθεσης. Για όσους δεν το γνωρίζουν, η τιμή πετρελαίου έχει απελευθερωθεί, συνεπώς ψάχνοντας ίσως πετύχετε καλύτερη τιμή από αυτήν του προμηθευτή σας.
·         Προσέξτε όμως τις «περίεργα» χαμηλές τιμές. Σε αυτή την περίπτωση, μη σπεύσετε να αγοράσετε εξαιτίας της χαμηλής τιμής. Σκεφθείτε ότι το προσφερόμενο σε τιμή ευκαιρίας πετρέλαιο ίσως να είναι νοθευμένο. Για να διαπιστώσετε την ποιότητα του πετρελαίου (αν είναι νοθευμένο ή όχι), πολύ λίγα πράγματα μπορείτε να κάνετε. Προσέξτε τουλάχιστον το χρώμα του, το οποίο πρέπει να είναι κοκκινωπό. Αν είναι διαφορετικό, π.χ. πράσινο, κάτι δεν πάει καλά.
·         Φροντίστε να προμηθευτείτε τουλάχιστον 1.000 λίτρα πετρέλαιο, γιατί για παρόμοιες ποσότητες ορισμένες εταιρίες προσφέρουν ευκαιρίες. Συνεπώς, ένας τόνος μπορεί να στοιχίσει λιγότερο από την αγορά 800 λίτρων, για παράδειγμα, αν ψάξετε λίγο περισσότερο.

3. Παραλαβή
Στο στάδιο της παραλαβής σημειώνονται τα περισσότερα παράπονα, αλλά και οι πιο πολλές «παρασπονδίες». Υπάρχουν όμως λύσεις για να μη βρεθείτε να έχετε πληρώσει τα ίδια χρήματα για μικρότερη ποσότητα από αυτή που αναγράφεται στην παραγγελία.
·         Φροντίστε να έχετε ογκομετρήσει τη δεξαμενή, ώστε να γνωρίζετε πόσα λίτρα χωράει σε κάθε εκατοστό ύψους. Αυτό βρίσκεται πολλαπλασιάζοντας το μήκος επί το πλάτος και διαιρώντας δια 1.000. Όταν έρθει το βυτίο, πάρτε το τιμολόγιο και το δελτίο αποστολής και, μαζί με τον οδηγό του βυτίου, μετρήστε το ύψος του πετρελαίου, για να μην υπάρχουν διχογνωμίες. Σημειώστε το στην ειδική θέση που έχει το τιμολόγιο.
·         Όταν τελειώσει η παροχή πετρελαίου από το βυτίο στη δεξαμενή, περιμένετε 3-5 λεπτά τουλάχιστον, για να «ηρεμήσει» το πετρέλαιο μέσα στη δεξαμενή. Μετά μετρήστε ξανά το ύψος του πετρελαίου και σημειώστε το στην αντίστοιχη θέση, προκειμένου να βρείτε την ποσότητα που διοχετεύθηκε.
·         Η ποσότητα του πετρελαίου θα σταματήσει 1 με 2 εκατοστά από εκεί που θα έπρεπε να σταματήσει, επειδή οι δεξαμενές μετά την παραλαβή πετρελαίου παρουσιάζουν μια μικρή διόγκωση (ακριβώς 1-2 εκατοστά).
Αυτές οι κινήσεις (συνοπτικά) είναι ιδιαίτερα χρήσιμες. Αν παρ’ όλα αυτά έχετε βάσιμες ενδείξεις ότι σας… έκλεψαν, τότε υπογράψτε με επιφύλαξη και μετά τηλεφωνήστε μας.
Σημείωση: Ορισμένοι διανομείς διαθέτουν το πετρέλαιο από σφραγισμένα διαμερίσματα του βυτιοφόρου, με οπτική ένδειξη της πλήρους παράδοσης.



 

17 χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για να μην…
«σας αλλάζουν τα πετρέλαια!»

Οι ελλειμματικές παραδόσεις είναι απλά μαθηματικά:
1.       Η στάθμη του πετρελαίου της δεξαμενής δεν μετριέται πριν και μετά την παράδοση.
2.       Κατά τη μέτρηση, με διάφορους τρόπους εμφανίζεται λιγότερη η ποσότητα του πετρελαίου.
3.       Μέτρηση ακριβώς αμέσως μετά την παράδοση δείχνει μεγαλύτερη την ποσότητα του πετρελαίου από όση είναι πραγματικά.
4.       Γίνονται λανθασμένες μετρήσεις των διαστάσεων της δεξαμενής.
5.       Χρησιμοποιείται λάθος βέργα μέτρησης.
6.       Ο μετρητής της δεξαμενής δίνει λανθασμένες ενδείξεις.
7.       Γίνονται επεμβάσεις στο μετρητή του βυτιοφόρου.
8.       Η μάνικα δεν είναι άδεια στο τέλος της παράδοσης.
9.       Μετά τον καθαρισμό της δεξαμενής, επιστρέφεται λιγότερο πετρέλαιο.

Το πώς θα τις αποφύγετε δεν είναι επιστήμη:
10.   Φροντίζετε να γνωρίζετε πάντα τι στάθμη έχει το πετρέλαιο της δεξαμενής σας, πριν και μετά την παράδοση.
11.   Επειδή στην προσμέτρηση μπορεί με διάφορους τρόπους να εμφανιστεί λιγότερη η ποσότητα του πετρελαίου, να κάνετε οι ίδιοι τη μέτρηση και να γράφετε το αποτέλεσμά της παρουσία του μεταφορέα. Είναι κατοχυρωμένο δικαίωμά σας ως καταναλωτή.
12.   Να κάνετε οι ίδιοι και την επιμέτρηση, αφού αφήσετε να περάσουν τουλάχιστον 3-5 λεπτά από το τέλος της παράδοσης.
13.   Να γνωρίζετε εκ των προτέρων τις ακριβείς διαστάσεις της δεξαμενής σας.
14.   Κατά την παράδοση, να χρησιμοποιείτε τη δική σας, σωστά διαγραμμισμένη και, κατά  προτίμηση, μεταλλική βέργα.
15.   Είναι ασφαλέστερο να βασίζεστε στις μετρήσεις της βέργας παρά στο μετρητή του βυτιοφόρου ή της δεξαμενής, ή σε άλλα όργανα που συχνά δίνουν λανθασμένες ενδείξεις.
16.   Να ελέγχετε ότι η μάνικα είναι πράγματι άδεια στο τέλος της παράδοσης.
17.   Προσέχετε, μετά τον καθαρισμό της δεξαμενής, να σας επιστρέφεται ακριβώς η ποσότητα πετρελαίου που περιείχε.


Για περισσότερες πληροφορίες η παράπονα στα Γραφεία μας  Θ.Πασχίδη 52 Ιωάννινα,τηλ.2651065178 ή 6946290582 και e.mail.: inpka.hp@gmail.com.-

Ανάκληση προϊόντος «Τσάι με Λεμόνι, Μη ανθρακούχο αναψυκτικό Carrefour»



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ανάκληση προϊόντος
Ο Ε.Φ.Ε.Τ., και συγκεκριμένα η Περιφερειακή Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο διερεύνησης
καταγγελίας, διαπίστωσε την ύπαρξη ευρωτίασης (μούχλα) σε κλειστή συσκευασία μη ανθρακούχου ποτού ύστερα από μακροσκοπικό έλεγχο.

Πρόκειται για το προϊόν με την εμπορική επωνυμία «Τσάι με Λεμόνι, Μη ανθρακούχο αναψυκτικό
Carrefour», προέλευσης Βουλγαρίας, σε συσκευασία των 500ml, με ημερομηνία λήξης 16/12/2011, αριθμό παρτίδας 02:36S/LOT0531 και γραμμωτό κώδικα (barcode) 5204239278895, το οποίο διακινείται από την εταιρεία «Carrefour-Μαρινόπουλος Α.Ε.».


Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε την άμεση ανάκληση / απόσυρση της συγκεκριμένης παρτίδας από την εσωτερική
αγορά και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι. Από πλευράς της εταιρείας, έχουν ήδη
δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες ανάκλησης / απόσυρσης.
Καλούνται οι καταναλωτές, που έχουν στην κατοχή τους το κάτωθι εικονιζόμενο προϊόν, να μην το
καταναλώσουν.
Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του Ε.Φ.Ε.Τ. Γιάννης Μίχας επεσήμανε ότι :
"Οι καταγγελίες των πολιτών, όπως η συγκεκριμένη που οδήγησε στην απόσυρση του εν λόγω
προϊόντος από την αγορά, υποβοηθούν το έργο των ελεγκτών μας και συμβάλλουν στην ακόμη πιο
αποτελεσματική και αποδοτική θωράκιση της δημόσιας υγείας. Για τον λόγο αυτό καλούμε τους
συμπολίτες μας καταναλωτές να μην διστάζουν να επικοινωνούν με τις υπηρεσίες μας, με όποιο
τρόπο τους είναι πιο πρόσφορος, στις περιπτώσεις που διαπιστώνουν ότι τα τρόφιμα που έχουν
αγοράσει είναι αλλοιωμένα και προβληματικά.

Για τη διευκόλυνση των καταναλωτών έχει ήδη δρομολογηθεί η λειτουργία 5ψήφιας τηλεφωνικής
γραμμής ενημέρωσης και καταγγελιών, η οποία θα λειτουργήσει έως το τέλος του χρόνου".