Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

'Ελεγχοι για ραδιενέργεια στα ιαπωνικά τρόφιμα.



Τη διενέργεια ελέγχων για τα επίπεδα ραδιενέργειας σε όλα τα τρόφιμα και τις ζωοτροφές που εισάγονται στη χώρα μας από την Ιαπωνία, ζητά το υπουργείο Οικονομικών (γενική διεύθυνση τελωνείων), με εγκύκλιο που κοινοποιήθηκε την Πέμπτη στις αρμόδιες υπηρεσίες και στους φορείς της αγοράς, προκειμένου να προληφθεί το ενδεχόμενο εισαγωγής προϊόντων μολυσμένων από ραδιενέργεια στην τροφική αλυσίδα.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, «για κάθε εισαγωγή ζωοτροφώνκαι τροφίμων φυτικής και ζωϊκής προέλευσης ή καταγωγής Ιαπωνίας θα διενεργείται έλεγχος επιπέδων ραδιενέργειας με μέριμνα των κατά τόπους χημικών υπηρεσιών».
«Άδεια παράδοσης των ελεγχόμενων προϊόντων», προστίθεται στην εγκύκλιο, «θα χορηγείται μόνο όταν προσκομίζεται σχετική έγκριση από τους κατά τόπους χημικές υπηρεσίες».
Ήδη από την Τετάρτη (16/3) ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) σε συνεργασία με τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες διενεργεί προληπτικούς ελέγχους στα σύνορα σε κάθε προϊόν με προέλευση Ιαπωνίας. Τα προϊόντα εξετάζονται για τα επίπεδα ραδιενέργειας στο Εργαστήριο Ραδιενέργειας - Περιβάλλοντος του «ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος» και, σύμφωνα με ανακοίνωση του Φορέα, έως τώρα «οι διενεργούμενοι έλεγχοι δεν εντόπισαν εισαγωγές σχετικών προϊόντων».

Πηγή : http://news.pathfinder.gr/health/694932.html

9 στους 10 απαιτούν περισσότερη πληροφόρηση για το φαγητό τους εκτός σπιτιού.



Παγκόσμια έρευνα
Aθήνα - Σύμφωνα με τα ευρήματα της παγκόσμιας έρευνας «World Menu Report» που διενεργήθηκε και παρουσιάστηκε από τη Unilever Food Solutions, «9 στους 10 απαιτούν περισσότερη πληροφόρηση όταν τρώνε εκτός σπιτιού».
Παρόλη την παγκόσμια αποδοχή της σημασίας της υγιεινής διατροφής, το χαμηλό επίπεδο πληροφόρησης αναγνωρίζεται ως εμπόδιο για τη στροφή σε υγιεινότερες επιλογές στην εστίαση.
Η έρευνα που διεξήγαγε ο κλάδος τροφίμων της Unilever που απευθύνεται σε επαγγελματίες μαζικής εστίασης, πραγματοποιήθηκε σε 7 χώρες, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 3.500 ατόμων με τη μορφή συνεντεύξεων και φέρνει στο φως την αυξημένη ανάγκη για τον κλάδο της εστίασης να παρέχει μεγαλύτερη πληροφόρηση σχετικά με το τι περιέχουν τα τρόφιμα που χρησιμοποιούνται στα μενού, ποια η προέλευση και οι προδιαγραφές ασφαλείας των συστατικών. Με τον τρόπο αυτό θα συμβάλλει σε περισσότερο συνειδητοποιημένες διατροφικές επιλογές εκτός σπιτιού.
Μάλιστα, το 87% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η γνώση του διαθρεπτικού περιεχομένου των γευμάτων τους θα επηρέαζε τις επιλογές τους εκτός σπιτιού, ενώ σημειώνουν πως κάτι τέτοιο θα τους οδηγούσε σε πιο υγιεινές επιλογές γευμάτων.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης της έρευνας, αναφέρθηκε ο «παγκοσμιοποιημένος» όρος Foodonomics, ο οποίος στην ουσία αποτυπώνει τη διεθνή τάση των ανθρώπων να ξέρουν περισσότερα για τα πιάτα που παραγγέλνουν.
«Ό,τι είναι το χρήμα για τα οικονομικά (economics) είναι η τροφή (Food) για τα Foodonomics», τόνισε ο Γιάννης Καπλανέλης, Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever Food Solutions στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Με βάση την έρευνα, τρία (3) είναι τα πρώτα πράγματα που θέλει να ξέρει ο καταναλωτής όταν γευματίζει έξω από το σπίτι:
1. την προέλευση των τροφίμων
2. πώς έχουν παρασκευαστεί και μαγειρευτεί 3. τη διαθρεπτική τους αξία
Επιπλέον, τα 2/3 των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι θα έβλεπαν θετικά την προσθήκη σημάνσεων και πληροφοριών στο μενού τους, που να αφορούν τη χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, λιγότερο αλάτι και χαμηλές θερμίδες.
Στο δυτικό κόσμο, οι άνθρωποι θα επιθυμούσαν επίσης πιο σαφείς πληροφορίες για την περιεκτικότητα σε αλάτι, ενώ στην Κίνα ζητούν κι άλλες πληροφορίες για τις βιταμίνες και τις πρωτεΐνες που περιέχει το φαγητό τους.
Όμως σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, καταγράφεται έλλειψη διατροφικής πληροφόρησης. Αντίστοιχα, δε φαίνεται όλες οι χώρες να συμφωνούν για τον τρόπο με τον οποίο η πληροφόρηση πρέπει να διοχετεύεται, λόγω της διαφοράς κουλτούρας.
Στην εκδήλωση συμμετείχε ο Ηλίας Μαμαλάκης, ο οποίος σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας δήλωσε:
«Tα τελευταία χρόνια ακόμα και στη χώρα μας υπάρχει μια τάση για να καλυτερεύσουμε την ποιότητα τροφής εκτός σπιτιού, χρησιμοποιώντας αγνά ελεγμένα υλικά, απαλούς τρόπους μαγειρέματος προσπαθώντας ταυτόχρονα να δώσουμε γεύση και άρωμα στα παρασκευάσματα.
Τα σχολεία πλέον εκπαιδεύουν τους μικρούς μαθητές να έχουν οικολογική συνείδηση στην καθημερινότητά τους, στην αυτοδιαχείριση του οργανισμού τους, στη διαχείριση των σκουπιδιών και κυρίως της τροφής. Σοβαρά εστιατόρια, αλλά και μεγάλες αλυσίδες γρήγορης εστίασης πλέον διαφημίζουν τη χρήση ελαιολάδου, βιολογικών λαχανικών και ήπιων τρόπων μαγειρέματος. Υπάρχει μια αλλαγή στη διατροφική συνείδηση του κόσμου. Αυτήν πρέπει να ενισχύσουμε, αυτήν πρέπει να βοηθήσουμε».
Ως κανάλι-κλειδί για την πληροφόρηση, σύμφωνα με την έρευνα αναδεικνύεται ο κλάδος προϊόντων και υπηρεσιών της εστίασης, ο οποίος πρέπει να αναλάβει την πρωτοβουλία να αποκαλύψει με διαφάνεια «τι υπάρχει στα φαγητά» και να ενισχύσει έτσι την προσπάθεια των καταναλωτών να τρώνε υγιεινότερα έξω από το σπίτι.
Η παγκόσμια έρευνα, «World Menu Report» που «έτρεξε» η Unilever Food Solutions, όχι απλά αποτυπώνει τις πιο σύγχρονες τάσεις στο φαγητό εκτός σπιτιού, αλλά υποδεικνύει και το νέο ρόλο που καλείται να υιοθετήσει η βιομηχανία της εστίασης, ώστε να ανανεώσει τη σχέση της με τον καταναλωτή και να ενισχύσει τη βιωσιμότητά της σε μια περίοδο γεμάτη προκλήσεις.
«Οι προμηθευτές τροφίμων και προϊόντων εστίασης, τα εστιατόρια, οι καντίνες, τα σχολεία, οι καφετέριες πρέπει να είναι μέρος της λύσης και να απαντήσουν στην ανάγκη για περισσότερη γνώση και πληροφόρηση.
Οι σεφ έχουν μερίδιο στη διαμόρφωση συνηθειών υγιεινότερη διατροφής. Δικό μας μέλημα να τους εμπνέουμε με προϊόντα και υπηρεσίες κάθε μέρα», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ.Καπλανέλης.
               Πηγή:  http://news.pathfinder.gr/health/694987.html 

Πόσες και τι είδους πληροφορίες πρέπει να περιέχουν οι ετικέτες των τροφίμων ώστε να επιτρέπουν στους καταναλωτές να κάνουν καλύτερες επιλογές για την υγεία; Η αντιπαράθεση συνεχίζεται.

      

Περίπου το 60% των Ευρωβουλευτών χρησιμοποιεί ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.

      

Λειτουργία του Πανελλήνιου Δικτύου υποστήριξης των υπερχρεωμένων καταναλωτών


Γενική Γραμματεία ΚαταναλωτήΞεκινάει η λειτουργία του Πανελλήνιου Δικτύου υποστήριξης των υπερχρεωμένων καταναλωτών και παροχής σε αυτούς δωρεάν νομικής συνδρομής στο στάδιο της προσπάθειάς τους για εξωδικαστική  ρύθμιση των χρεών τους, με τη συμμετοχή δικηγορικών συλλόγων και ενώσεων καταναλωτών από όλη τη χώρα.
 
 
ΛΙΣΤΑ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΕΝΩΣΕΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ