Σάββατο, 30 Ιουλίου 2011

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Κάτω από τον τίτλο « Τουρισμός » δρουν και αναπτύσσονται δεκάδες κλάδοι της οικονομίας, οι οποίοι και απολαμβάνουν τις θετικές επιδράσεις ή τις αρνητικές επιπτώσεις από την τουριστική δραστηριότητα.

Ο τουριστικός τομέας, λόγω των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει η χώρα μας, αποτελεί από μακροοικονομικής πλευράς το δυναμικό κομμάτι της εγχώριας παραγωγής, το οποίο είναι πράγματι σε θέση να αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό για ουσιαστική και μόνιμη οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας.

  • Σε μια έρευνα που έγινε πάνω σε γνωστά και επώνυμα προϊόντα σχετικά με το πρώτο πράγμα που ενδιαφέρει τον πελάτη, την πρώτη θέση πήρε η ποιότητα, την έκτη θέση πήρε η τιμή.

Τι σημαίνει ποιότητα:

Ποιότητα σημαίνει η προσφορά ενός προϊόντος που ικανοποιεί μια ανάγκη του πελάτη και το αποτέλεσμα της σύγκρισης ανάμεσα αξίας και κόστους να είναι θετικό για τον πελάτη.

Στο τουριστικό προϊόν υπάρχουν ορισμένες ιδιαιτερότητες που κάνουν ποιο περίπλοκη και δυσκολότερη την απόδοση της ποιότητας.

Μια ιδιαιτερότητα είναι ότι ο πελάτης σε πρώτη φάση αγοράζει μια υπόσχεση ότι θα περάσει καλά στις διακοπές του χωρίς να έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει κάτι από αυτό το προϊόν ( ένα πακέτο διακοπών ) που αγοράζει.

Μια άλλη ιδιαιτερότητα είναι ότι πρέπει ο ίδιος ο πελάτης να έρθει να το καταναλώσει στον τόπο παραγωγής και η παραγωγή γίνεται παρουσία του πελάτη. Κάτι που δεν συμβαίνει με τα άλλα καταναλωτικά αγαθά. π.χ. δεν πηγαίνουμε εμείς στην Ιαπωνία να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο.

Ο παραγωγός φροντίζει μέσω του αντιπροσώπου να έρθει στο χώρο που ζείτε, ακόμη πριν το αγοράσετε το βλέπετε και το δοκιμάζετε κάτι που δεν συμβαίνει με τον τουρισμό.

Μια άλλη ιδιαιτερότητα είναι ότι στον τουρισμό εμπλέκονται μια αλυσίδα παραγωγικών συντελεστών, από την άφιξή σας στο αεροδρόμιο, ή στο λιμάνι, ή στο κατάλυμα που θα κοιμηθείτε, από την εμφάνιση του σερβιτόρου στο εστιατόριο, από το ύφος και την εξυπηρέτηση που θα έχετε σε μια Τράπεζα μέχρι τη στιγμή της αναχώρησης από τον τόπο των διακοπών.




Για να πετύχετε την ασφαλή ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών πρέπει και εσείς ως ταξιδιώτης να γνωρίσετε πως μπορείτε να διεκδικήστε αυτό που έχετε πληρώσει.

Όταν δεν γνωρίζετε μερικές λεπτομέρειες για τα ταξίδια είναι πολύ πιθανό να αποκομίστε από ένα ταξίδι πίκρα και οργή αντί χαρά και ευτυχία. Είναι πολύ πιθανό να ξοδέψετε τα χρήματά σας χωρίς να απολαύσετε αυτό που αγοράσετε.




Το Γραφείο Προστασίας Τουριστών του Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, είναι στη διάθεση κάθε πολίτη-καταναλωτή για να τον ενημερώσει για τα δικαιωματά του ως Ταξιδιώτη Καταναλωτή ή για οποιοδήποτε παράπονο στη Διεύθυνση Θ.Πασχίδη 52-ΤΚ 45445 τηλ/φάξ 2651065178.e.mail: inpka.hp@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: