Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2011

Αυτή είναι η φοροκάρτα αποδείξεων – Τι πρέπει να γνωρίζουμε


Πρεμιέρα στις 3 Οκτωβρίου για ευκολότερη καταγραφή δαπανών που «χτίζουν» το αφορολόγητο. Πως θα "δουλεύει" η φοροκάρτα και τι πρέπει να γνωρίζουμε.

Πρεμιέρα στις 3 Οκτωβρίου κάνει η φοροκάρτα των αποδείξεων έπειτα από πολλές αναβολές και ενώ το αφορολόγητο όριο μειώθηκε από τα 12.000 στα 8.000 ευρώ και το μπόνους της έκπτωσης φόρου για τη συγκέντρωση περισσότερων αποδείξεων από τις απαιτούμενες αποσύρθηκε, υπό το βάρος των αυξημένων επιστροφών φόρου.

Η φοροκάρτα θα περιμένει τους φορολογουμένους που θα επιλέξουν να τη χρησιμοποιήσουν για να απαλλαγούν από το χαρτοβασίλειο των αποδείξεων σε 27 τράπεζες, από όπου θα την προμηθεύονται χωρίς κόστος.
Για φέτος θα λειτουργήσει συμπληρωματικά προς τις χάρτινες αποδείξεις που συλλέγουν οι φορολογούμενοι από τις αρχές του έτους, ενώ η χρήση της είναι απολύτως προαιρετική.
Δέκα απαντήσεις. Οι φορολογούμενοι που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν τη φοροκάρτα, πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
1. Πώς είναι; Σαν τις πιστωτικές αλλά χωρίς προσωπικά στοιχεία. Λευκή και στην μπροστινή όψη της θα αναγράφεται «Κάρτα Αποδείξεων», το σλόγκαν «δίνω την κάρτα, συλλέγω έξοδα» και ένας 10ψήφιος κωδικός. Στην πίσω όψη υπάρχει μαγνητική ταινία, όπως στις πιστωτικές.

2. Πώς ενεργοποιείται; Ο φορολογούμενος θα πρέπει είτε με SMS στον αριθμό 54053 της ΓΓΠΣ (ΑΦΜ κενό και ο κωδικός) είτε μέσω Διαδικτύου στην ηλεκτρονική διεύθυνση http: //link.minfin.gr/karta, να κάνει αντιστοίχιση του ΑΦΜ του με τον 10ψήφιο κωδικό της κάρτας. Ετσι, κανείς άλλος πλην της ΓΓΠΣ δεν θα γνωρίζει σε ποιο φορολογούμενο αντιστοιχεί κάθε κάρτα. Ειδικό help desk που θα απαντά σε ερωτήµατα των καταναλωτών θα δηµιουργηθεί στο υπουργείο Οικονοµικών, στο τηλέφωνο 211-0007.111.

3. Πώς δουλεύει; Σε κάθε συναλλαγή των καταναλωτών, ασχέτως αν είναι με μετρητά ή με κάρτα, οι καταστηματάρχες θα περνούν από τα μηχανήματα POS τη φοροκάρτα, η οποία θα καταγράφει τη συναλλαγή. Τα στοιχεία στη συνέχεια θα αποστέλλονται στη ΓΓΠΣ, η οποία όμως θα κάνει και την αντιστοίχιση με τον φορολογούμενο.

4. Τι θα βλέπουν οι τράπεζες; Το µόνο που θα βλέπουν, είναι ότι σε µια συγκεκριµένη ηµεροµηνία (π.χ. 27 Ιουλίου 2011) ο χρήστης µε αριθµό κάρτας 12 3456 7890 αγόρασε, για παράδειγµα, ένα πλυντήριο από τη συγκεκριµένη επιχείρηση.

5. Τι θα βλέπει η ΓΓΠΣ; Στο τέλος κάθε ηµέρας, η τράπεζα θα δίνει στη ΓΓΠΣ αναλυτική κατάσταση των συναλλαγών που έγιναν µε τις φοροκάρτες που εκδόθηκαν από το δίκτυό της. Η ΓΓΠΣ, µε τη σειρά της, θα περνά τα ποσά αυτά στον «λογαριασµό αφορολογήτου» καθενός από τους κατόχους τους, ενώ παράλληλα θα µπορεί να έχει άµεση εικόνα για τον τζίρο των επιχειρήσεων και άρα για τον ΦΠΑ που οφείλουν.

6. Πόσες κάρτες βγάζει ο καθένας μας; Μέχρι τρεις ανά ΑΦΜ μέσα σε έναν μήνα, είτε λόγω απώλειας είτε για τα παιδιά της οικογένειας.

7. Κι αν την κλέψουν; Είναι πρακτικά άχρηστη για όποιον τη βρει.

8. Πόσες αποδείξεις χρειάζονται; Το 25% του εισοδήματός μας από το πρώτο ευρώ.

9. Υπάρχει μπόνους; Καταργήθηκε. Ακόμα και αν προσκομίσει κάποιος περισσότερες αποδείξεις από όσες χρειάζονται, δεν υπάρχει έξτρα έκπτωση φόρου.

10. Υπάρχει ποινή; Αν λείπουν αποδείξεις, επιβάλλεται έξτρα φόρος 10%.

Πηγή : http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=89029&nslt=1&catid=13

Δεν υπάρχουν σχόλια: