Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2011

: Συνάντηση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με τις Ενώσεις καταναλωτών



 
 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
                                                                               
                                                                                                        
                                                                                                           

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ημερομηνία: Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

 
: Συνάντηση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με τις Ενώσεις καταναλωτών
 

Ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κ.  Γιάννης Κουτσούκος είχε σήμερα συνάντηση με τις Ενώσεις καταναλωτών από όλη τη χώρα, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή, κ. Δημήτρη Σπυράκου.

Ο κ. Κουτσούκος παρουσίασε τα σημαντικά περαιτέρω βήματα που αναπτύσσονται στον τομέα της προστασίας καταναλωτή καθώς και τον προγραμματισμό των επόμενων δράσεων. Τόνισε  το σημαίνοντα ρόλο του καταναλωτικού κινήματος στην περίοδο της κρίσης και κατέθεσε την πολιτική βούληση του υπουργείου για τη στήριξη του ρόλου και του έργου της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και των ενώσεων καταναλωτών.

Ο κ. Κουτσούκος  αναφέρθηκε καταρχήν στην υποστήριξη της εφαρμογής του νόμου για την ρύθμιση των χρεών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών με ένα πλήθος δράσεων από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή που πράγματι προσφέρει σήμερα ένα σημαντικό εργαλείο στους καταναλωτές που αδυνατούν να πληρώσουν τα χρέη τους να επιτύχουν μία ρύθμιση των χρεών τους με βάση τις πραγματικές δυνατότητες.

Οι αιτήσεις που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα ξεπερνούν τις 7.500 αιτήσεις, ενώ έχουν εκδοθεί περισσότερες από 200 αποφάσεις που δέχονται αντίστοιχες αιτήσεις των οφειλετών.
Συμπλήρωσε επίσης ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης  ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη στελέχωση των Ειρηνοδικείων με στόχο τον περιορισμό του χρόνου έκδοσης αποφάσεων και την τήρηση του εξαμήνου . Περαιτέρω ανέφερε ότι το Υπουργείο Εργασίας προωθεί ρύθμιση για την παράταση της αναστολής των πλειστηριασμών, ενώ  επεξεργάζεται πρόταση για τη ρύθμιση οφειλών των ευαίσθητων κατηγοριών οφειλετών, όπως ανέργων, που αντιμετωπίζουν πρόσκαιρη αδυναμία στην εξυπηρέτηση των οφειλών τους.

Περαιτέρω, ο κ. Κουτσούκος αναφέρθηκε στις νομοθετικές πρωτοβουλίες που ολοκληρώνονται από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, επισημαίνοντας ότι  θα δοθεί προτεραιότητα  στην προώθηση των ρυθμίσεων που αφορούν την ενδυνάμωση της προστασίας των καταναλωτών. Τούτο προκειμένου να διευκολυνθεί η άμεση συγκρότηση των επιτροπών φιλικού διακανονισμού, του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτών αλλά και θέματα που συνδέονται άμεσα με την ενίσχυση και την αποτελεσματικότητα των διοικητικών οργάνων εποπτείας της προστασίας των καταναλωτών.

Ανέφερε ιδιαίτερα ότι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή  άσκησε τα τελευταία δύο έτη, με ιδιαίτερα ουσιαστικό και αποφασιστικό τρόπο τον έλεγχο της τήρησης κανόνων προστασίας καταναλωτών, παρεμβαίνοντας με ιδιαίτερα αποφασιστικό τρόπο σε πλήθος νέων  τομέων, είτε με σχετικές υποδείξεις και συστάσεις είτε και με την επιβολή διοικητικών κυρώσεων. Επεσήμανε ιδιαίτερα την ανάγκη για την περαιτέρω οργανωτική και στελεχιακή ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών με την “ενιαιοποίηση” της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και του Συνηγόρου του Καταναλωτή.

Στον άμεσο σχεδιασμό της κυβέρνησης ενέταξε και το σχέδιο νόμου  «για την εδραίωση της διαφάνειας της ασφαλιστικής αγοράς, την ενδυνάμωση της προστασίας καταναλωτών και την προστασία των οφειλετών από αθέμιτες εισπρακτικές μεθοδεύσεις».
Ενημέρωσε για τη μεταφορά του κέντρου  ενημέρωσης καταναλωτών, της τηλεφωνικής γραμμής 1520, της οποίας η λειτουργία είχε ανατεθεί από το 2007 σε ιδιωτική εταιρεία. Η γραμμή αυτή  λειτουργεί πλέον στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εξοικονομώντας για το δημόσιο ετήσιες δαπάνες ύψους 200.000 ευρώ. Η γραμμή αυτή λειτουργεί με κατάλληλο λογισμικό που επιτρέπει την καταγραφή των ερωτημάτων και των  καταγγελιών με συγκεκριμένη ταξινόμηση που διευκολύνει την επεξεργασία τους από τις υπηρεσίες της ΓΓΚ και απλοποιεί την ενημέρωση των καταναλωτών για την πορεία των υποθέσεών τους.
Περαιτέρω, συζητήθηκαν δράσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Για το σκοπό θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα να υποστηριχθούν και να χρηματοδοτηθούν  μέσα από πόρους του ΕΣΠΑ δράσεις των ενώσεων καταναλωτών προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο Υφυπουργός ανακοίνωσε θα ακολουθήσει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη δημιουργία ενός φορέα συγκριτικών δοκιμών προϊόντων και υπηρεσιών που θα ενισχύσει την ικανότητα των καταναλωτών να συγκρίνουν και να επιλέγουν. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί στην πιλοτική του λειτουργία από πόρους του ΕΣΠΑ. Περαιτέρω, ανακοίνωσε τη δημιουργία και λειτουργία με το νέο έτος  ηλεκτρονικού δικτύου καταναλωτών με στόχο την ευαισθητοποίηση και κινητοποίησή τους στο θέμα των τιμών. Το δίκτυο θα έχει την υποστήριξη της ΓΓΚ και θα συνδεθεί με την ιστοσελίδα της που θα αναβαθμιστεί περαιτέρω.

Στόχος του είναι η κινητοποίηση των πολιτών με σκοπό να πιέσουν για τη μείωση των τιμών στην αγορά μέσα από τη δράση τους. Οι καταναλωτές θα καταχωρούν μόνοι τους σε ειδικό και εύχρηστο λογισμικό τις τιμές ή προσφορές των προϊόντων που συναντούν στην αγορά. Με τον τρόπο αυτό έχουμε μία άμεση και ελεγχόμενη από τους ίδιους αποτύπωση της κατάστασης της αγοράς. Η εφαρμογή θα παρέχει δυνατότητες αναζήτησης τιμών είτε ανά κατηγορία προϊόντος, είτε ανά περιοχή (σε διάφορες επιλογές αποστάσεων). Απαραίτητος είναι  ο συντονισμός όλων των ελεγκτικών μηχανισμών σε επίπεδο περιφέρειας για το δυνατό καλύτερο αποτέλεσμα προς όφελος των καταναλωτών.

Περαιτέρω, ο κ. Κουτσούκος παρουσίασε τις αρχές και τα κριτήρια που θα διέπουν την ενίσχυση σχεδίων δράσεων των ενώσεων καταναλωτών  με πόρους του ΕΣΠΑ (ΕΠΑΝ ΙΙ) συνολικού ύψους 2.500.000 ευρώ  και τα οποία  θα υλοποιηθούν την περίοδο από το 2012 μέχρι την 30.6.2014.
Στη διάρκεια της ολοήμερης συζήτησης οι Ενώσεις Καταναλωτών από την πλευρά τους κατέθεσαν απόψεις, προβληματισμούς και προτάσεις στο σύνολο των θεμάτων που αναπτύχθηκαν και έλαβαν τη διαβεβαίωση της ταχύτερης διεκπεραίωσης των θεμάτων τους και της επεξεργασίας των προτάσεων τους από τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.


Δεν υπάρχουν σχόλια: