Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Περίοδος διακοπών: χρήσιμες συμβουλές για ένα ανέμελο καλοκαίρι



Έχει αρχίσει ήδη η περίοδος των διακοπών και εκατομμύρια Ευρωπαίοι σκοπεύουν να ταξιδέψουν εντός και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπάρχουν όμως ορισμένες ταξιδιωτικές συμβουλές που κάθε ευρωπαίος πρέπει να γνωρίζει.

Ποιος μπορεί να με βοηθήσει αν αντιμετωπίσω μια περίπτωση έκτακτης ανάγκης ιατρικής φύσης;

Σχεδιάζετε να ταξιδέψετε στη ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, την Νορβηγία ή την Ελβετία; Αν ναι, μην ξεχάσετε την ευρωπαϊκή κάρτα σας ασφάλισης ασθένειας (EΚΑΑ). Η κάρτα μπορεί να σας βοηθήσει να κερδίσετε χρόνο, να αποφύγετε τις ταλαιπωρίες και να εξοικονομήσετε χρήματα, αν αρρωστήσετε η τραυματιστείτε στο εξωτερικό. Η κάρτα διατίθεται δωρεάν από τους εθνικούς φορείς παροχής υγειονομικής ασφάλισης. Εγγυάται την πρόσβαση σε επείγουσα θεραπευτική αγωγή υπό τους ίδιους όρους και με το ίδιο κόστος (δωρεάν σε ορισμένες χώρες) με τα άτομα που είναι ασφαλισμένα στη χώρα στην οποία ταξιδεύετε.
Περισσότερες πληροφορίες:
http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=559
Ο πρακτικός αυτός οδηγός χρήσης της κάρτας στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Ελβετία είναι πια διαθέσιμος ως εφαρμογή για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones). Περιλαμβάνει γενικές πληροφορίες για την κάρτα, τους αριθμούς τηλεφώνου έκτακτης ανάγκης, τις καλυπτόμενες θεραπείες και το σχετικό κόστος, τον τρόπο επιστροφής των δαπανών σας καθώς και με ποιον μπορείτε να επικοινωνήσετε σε περίπτωση που χάσετε την κάρτα σας. Η εφαρμογή διατίθεται σε 24 γλώσσες.
Τηλεφορτώστε την εφαρμογή «Ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης ασθένειας» για το έξυπνο τηλέφωνό σας:
http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=559

Σε ποιον θα πρέπει να τηλεφωνήσω σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης;

Το 112 είναι ο ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης τον οποίο μπορείτε να καλείτε σε ολόκληρη την ΕΕ, από σταθερά και κινητά τηλέφωνα χωρίς χρέωση. Το 112 συνδέει τον καλούντα με τις κατάλληλες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (αστυνομία, πυροσβεστική ή πρώτες βοήθειες) και η υπηρεσία αυτή διατίθεται 24 ώρες το 24ωρο. Το 112 λειτουργεί πλέον σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, παράλληλα με τους υπάρχοντες εθνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης (όπως το 999 ή το 110). Η Δανία, η Φινλανδία, η Μάλτα, οι Κάτω Χώρες, η Πορτογαλία, η Ρουμανία και η Σουηδία αποφάσισαν το 112 να είναι ο αποκλειστικός ή ο κύριος εθνικός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Το 112 χρησιμοποιείται επίσης σε ορισμένες χώρες εκτός της ΕΕ, όπως είναι η Κροατία, το Μαυροβούνιο και η Τουρκία.
Περισσότερες πληροφορίες: http://ec.europa.eu/information_society/activities/112/index_en.htm

Ταξιδεύω εκτός Ευρώπης, αλλά η χώρα μου δεν διαθέτει πρεσβεία ή προξενείο στον προορισμό μου. Με ποιον πρέπει να έρθω σε επαφή αν χρειαστώ βοήθεια;

Ως πολίτης κράτους μέλους της ΕΕ είστε αυτομάτως πολίτης της ΕΕ και, κατά συνέπεια, έχετε δικαίωμα σε προξενική συνδρομή αν βρίσκεστε εκτός της ΕΕ (μολονότι η χώρα σας δεν εκπροσωπείται). Μπορείτε να απευθυνθείτε σε προξενείο ή πρεσβεία οποιουδήποτε κράτους μέλους της ΕΕ για βοήθεια, αν, για παράδειγμα, έχετε συλληφθεί, έχετε υποστεί σοβαρό ατύχημα ή έχετε χάσει σημαντικά έγγραφα.
Επίσης, έχετε δικαίωμα για βοήθεια σε καταστάσεις κρίσης: Τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να βοηθήσουν τους πολίτες να εκκενώσουν την περιοχή όταν χρειάζεται, όπως θα έκαναν αν ήταν υπήκοοι της δικής τους χώρας.
Μπορείτε να βρείτε αν η χώρα σας εκπροσωπείται στον προορισμό σας στον δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προξενική προστασία: http://ec.europa.eu/consularprotection

Ποιον θα πρέπει να καλέσω αν εξαφανιστεί το παιδί μου;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να υπάρχει μια κοινή τηλεφωνική γραμμή βοήθειας (116 000) στην οποία αναφέρονται εξαφανίσεις παιδιών σε όλη την επικράτεια των κρατών μελών της ΕΕ των 27. Είτε είστε γονέας παιδιού που έχει εξαφανιστεί είτε είστε παιδί που χάθηκε ή το έχει σκάσει από το σπίτι είτε πρόσωπο που κατέχει πληροφορίες για εξαφανισμένο παιδί, μπορείτε να τηλεφωνήσετε στον ίδιο τηλεφωνικό αριθμό όπου θα σας συνδέσουν με πεπειραμένο οργανισμό που είναι σε θέση να παράσχει ψυχολογική, νομική ή διοικητική υποστήριξη και πρακτική βοήθεια.
Περισσότερες πληροφορίες:
http://www.hotline116000.eu/
Πηγή : Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Σαν ταξιδιώτης, έστω και εάν φοράτε σορτσάκι και σαγιονάρες, εξακολουθείτε να είστε πολίτες μιας ευνομούμενης χώρας. ¨Έχετε υποχρεώσεις, αλλά και δικαιώματα. Πρέπει, λοιπόν να τα ξέρετε, για να μπορείτε, ακριβώς, να τα προστατέψετε.
Το Γραφείο Προστασίας Τουριστών τoυ Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου είναι στη διάθεση του κάθε καταναλωτή ταξιδιώτη να τον ενημερώσει για τα δικαιώματά του, αλλά και να του συμπαρασταθεί σε κάθε προβλημά του .Γι' αυτό μην διστάζετε να επικοινωνείτε μαζί μας για οποιαδήποτε πληροφορία-παράπονο η καταγγελία στη Διεύθυνση Θ.Πασχίδη 52 ΤΚ 45445 Ιωάννινα-Τηλ. /Φάξ 26510-65178. E-mail:inpka.hp@gmail.com.- .

Δεν υπάρχουν σχόλια: