Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στο μικροσκόπιο

Χέρια άνδρα πληκτρολογούν σε υπολογιστή, κρατώντας 2 φύλλα χαρτιού. © iStockphoto.com/webphotographeer
Οι περισσότερες ιστοσελίδες πώλησης ηλεκτρονικών αγαθών στν ΕΕ τηρούν τη νομοθεσία περί προστασίας των καταναλωτών, ενώ το 60% των ιστοσελίδων πώλησης εισιτηρίων την παραβαίνουν
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Επιτροπής, η στενή παρακολούθηση των ιστοσελίδων πώλησης ηλεκτρονικών αγαθών οδήγησε στη συμμόρφωση των περισσοτέρων με τους κανόνες της ΕΕ περί προστασίας των καταναλωτών.
Πέρυσι, μετά από σάρωση των ιστοσελίδων πώλησης ηλεκτρονικών αγαθών English , διαπιστώθηκε ότι μόνο το 44% τηρούσε τους κανόνες της ΕΕ. Φέτος όμως, οι έλεγχοι παρακολούθησης έδειξαν ότι το 84% των ιστοσελίδων τηρεί τη σχετική νομοθεσία, σύμφωνα με τον επίτροπο Καταναλωτών, Τζον Ντάλι. Εν τω μεταξύ, συνεχίζονται οι ενέργειες για τον εξαναγκασμό των υπολοίπων σε συμμόρφωση.
«Τα σημερινά στοιχεία δείχνουν ότι η σάρωση των ιστοσελίδων φέρνει αποτελέσματα», συμπλήρωσε ο επίτροπος Ντάλι.
Τα προβλήματα που εντοπίστηκαν πέρυσι σε ιστοσελίδες πώλησης ηλεκτρονικών αγαθών, όπως ψηφιακές κάμερες και προσωπικές συσκευές αναπαραγωγής μουσικής, αφορούσαν παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών, τη συνολική τιμή και τον τρόπο επικοινωνίας με τον έμπορο.
Φέτος, η ΕΕ επικεντρώνει τους ελέγχους της στις ιστοσελίδες English πώλησης εισιτηρίων για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις. Η σάρωση που συνεχίζεται μέχρι και τώρα, έδειξε ότι το 60% των ιστοσελίδων παραβιάζει τη νομοθεσία περί καταναλωτών.
Η Επιτροπή έχει μέχρι στιγμής ελέγξει 414 ιστοσελίδες από τις οποίες το 40% βρέθηκε εντάξει, ενώ για τις υπόλοιπες 247 ζητήθηκε από τις εθνικές αρχές η λήψη μέτρων. Οι περισσότερες παραβάσεις αφορούσαν την ανακοίνωση της τιμής και τους καταχρηστικούς όρους πώλησης.
Οι καταναλωτές πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όσον αφορά ελλιπείς ή παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με την τιμή των εισιτηρίων (74% των προβλημάτων), τους καταχρηστικούς όρους πώλησης (73%), καθώς και τις ελλιπείς ή παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τον έμπορο (48%).
Μόλις εντοπιστούν ιστοσελίδες με προβλήματα, ενημερώνονται οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών. Αυτές στη συνέχεια επικοινωνούν με τους εμπόρους ή τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων σχετικά με τις διαπιστωθείσες παρατυπίες και τους ζητούν να συμμορφωθούν.
Πηγη : http://ec.europa.eu/news/environment/100917_1_el.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια: