Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Χωρίς καλοκαιρινές διακοπές το 62% των Ελλήνων


ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

                    GENERAL CONSUMERS’ FEDERATION OF GREECE


Κέντρο Πληροφοριών: Γ. Σεπτεμβρίου 13 - Αθήνα 10432 όρ. 5ος τηλ. 210 36.32.443 Fax. 210 36.33.976
Ανοιχτή Γραμμή: 11711 email: inka@inka.gr - http://www.inka.gr 41 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ

ΙΝΚΑ ΔΤ 305/06.07.2011

ΔΙΑΚΟΠΕΣ 2011

Έρευνα INKA:
Το 62% των Ελλήνων σε σχέση με το 59% πέρυσι, Δεν θα κάνει καλοκαιρινές διακοπές.
Περαιτέρω μείωση του χρόνου διακοπών της Ελληνικής οικογένειας.
Αγγίζουν το 3.500 Ευρώ τα έξοδα 15 ήμερών διακοπών 4μελούς οικογένειας.
Περισσότεροι από 62 στους 100 'Έλληνες χωρίς διακοπές το καλοκαίρι του 2011.
Σε πρόσφατη πανελλαδική έρευνα του ΙΝΚΑ, που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 27.06-05.07.11, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε 530 άτομα,
  • περισσότεροι από εξήντα δύο στους εκατό Έλληνες καταναλωτές (62 στους 100) δήλωσαν ότι δεν προγραμματίζουν ούτε πιστεύουν ότι τελικά θα πραγματοποιήσουν διακοπές το καλοκαίρι του 2011.
  • Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση των διακοπών είναι: οικονομικοί λόγοι και επαγγελματική αστάθεια 82%, επαγγελματικές υποχρεώσεις 10% και άλλοι λόγοι 8%.
  • Αντί για την πτώση του 13% ΦΠΑ η άνοδός του στο 23% αποτελειώνει καταναλωτές και τουριστικές επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, το 72% κάνει μικροπεταχτές διακοπές, η σε ιδιόκτητο, συγγενικό ή φιλικό σπίτι και συγκεκριμένα:
Οι Έλληνες αυτοί διαμένουν:
  • σε από τα παλιότερα χρόνια ιδιόκτητο σπίτι 50%,
  • σε συγγενικό-φιλικό σπίτι 24%,
  • σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια το 26%.

Η διάρκεια των διακοπών όλης, οπό κοινού, της οικογένειας, φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο.
Κατά το 2011, θα πραγματοποιήσει:
  • 7 ήμερες διακοπές το 46%,
  • 10 ημέρες το 25%,
  • 15 ήμερες το 23 %,
  • 20 ήμερες το 5% και
  • 30 ήμερες μόλις το 1%.
Η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, οφείλεται κυρίως σε παράγοντες αποσυντονισμού, εξακολουθητική αποδόμηση δηλαδή της ζωής του σύγχρονου Έλληνα και οικονομικούς, (ένταση της οικονομικής δυσπραγίας, - δυσανάλογες με τον πραγματικό πληθωρισμό, η καθόλου αυξήσεις της μισθωτής εργασίας, σε συνδυασμό με την παρεπόμενη ανάγκη για πρόσθετη εργασία) αλλά και σε κοινωνικούς παράγοντες, όπως, χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών τόσο μεταξύ γονέων όσο και κυρίως μεταξύ παιδιών και γονιών και η έλλειψη διάρκειας, ασφάλειας και σταθερότητας στην μισθωτή απασχόληση. Παράλληλα, μίκρυνε ασφυκτικά και η γνωστή διασπορά των διακοπών σε περισσότερες εποχές (π.χ. κατά τα εορταστικά 3ήμερα, τα Χριστούγεννα, το Πάσχα κλπ).
Η θάλασσα συνεχίζει να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων με 65%, των προτιμήσεων, ενώ το βουνά 'κερδίζει' κάποιο έδαφος σε σχέση με παλαιότερες έρευνες συγκεντρώνοντας το 35%.
Τέλος οι εκτός Ελλάδας τουριστικοί προορισμοί φέτος θα συγκεντρώσουν λιγότερο από πέρυσι (20%) τις προτιμήσεις των καταναλωτών λόγω περίσφιξης!.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΙΝΚΑ το ελάχιστο κόστος για διαμονή-διατροφή 15 ημερών μιας 4μελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 3.500 ευρώ.
Η φετινή έρευνα του ΙΝΚΑ, δείχνει περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης δυνατότητας διακοπών σε σχέση με τα αποτελέσματα της αντίστοιχης περυσινής (59% του 2010, 49% του 09, 48% του 08, 45% του 07, 44% του 06 αντί 41% του 05 και 39,6% του 04).
Η 'εφάπαξ αρπαχτή΄, έμεινε δυστυχώς σαν μόνιμο κουσούρι σε ένα εξαιρετικά μεγάλο μέρος των τουριστικών επιχειρήσεων της χώρας, οι οποίες παγίωσαν υπερβολικά αυξημένες τιμές, αλλά έφερε και ως αντίδραση – την συνειδητή πλέον αυτοσυγκράτηση από την πλευρά των καταναλωτών.
Εξάλλου, η γενική εικόνα της φετινής έρευνας του ΙΝΚΑ, συμβαδίζει και με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών στην Ε. Ένωση, που πραγματοποιήθηκαν την τελευταία περίοδο και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλους φορείς σύμφωνα με τις οποίες:
Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται τώρα περισσότερο από πέρυσι πιο απαισιόδοξοι απ' όλους τους Ευρωπαίους, οι οποίοι είναι αισθητά λιγότερο απογοητευμένοι και όλο και περισσότεροι ακολουθούν την πορεία των Ελλήνων.
Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται απαισιόδοξοι από την εξέλιξη της οικονομίας και απογοητευμένοι από τις δυσανάλογα με το εισόδημά τους, υπερβολικές τιμές αγαθών και υπηρεσιών, με πρωτοφανή απουσία των κρατικών οργάνων.
Ψαλίδα αισχροκέρδειας
Σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες κάθε χρόνο έρευνες του ΙΝΚΑ, οι διαφορές τιμών και ποιότητας, για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, στις τουριστικές περιοχές παρουσιάζουν θεαματικές διαφορές – συχνά εξοργιστικές - σε σχέση με τον μέσο όρο, της υπόλοιπης χώρας.
Το φαινόμενο αυτό πρέπει να είχε αντιμετωπισθεί, με συντονισμένες ενέργειες της Πολιτείας και με αλλαγή της νοοτροπίας των τοπικών εποπτικών αρχών (κακώς εννοούμενη τοπικιστική αντιμετώπιση, εάν οι παραπονούμενοι είναι Έλληνες και κακώς εννοούμενη 'εθνική' αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι ξένοι).
Εκτός των τιμών όμως, σημαντικό πρόβλημα παρουσιάζεται στα ζητήματα της ποιότητας, της εξυπηρέτησης και ΚΥΡΙΩΣ της δημόσιας υγείας, όπου οι αποδυναμώσεις των ήδη ανεπαρκών μηχανισμών ελέγχου, έχουν δημιουργήσει δυνατότητες περαιτέρω ασυδοσίας και κινδύνων, ιδιαίτερα για τους ευκαιριακούς επιχειρηματίες.
«Επιχειρήσεις μίας χρήσης — Πελάτες μιας χρήσης»
Η ουσιαστική έλλειψη σταθερών δομών, πολιτικής και μηχανισμών αποτελεσματικής εποπτείας (και) στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα του τουρισμού οδήγησε την — παλιότερα - πιο προσιτή στους καταναλωτές Ελληνική τουριστική αγορά σε μια νέα εποχή υψηλού κόστους και αναντίστοιχης ή ακόμα και συχνά κακής, η πολύ κακής, ποιότητας.
Η καταστολή των ημερών μας εναντίον της αυτοπεποίθησης του Έλληνα, τον υποβάλλει σε αποδοχή ως κανονικότητα κάθε κακής ποιότητας και τιμής συμπεριφορά. Ότι χειρότερο μπορεί να συμβεί δηλαδή, συμβαίνει τώρα.
Λειτουργούμε, σερβιτόροι…. και επισκέπτες με υποβολή στην ψυχολογία της –επιστράτευσης- ότι και όποιος προλάβει, δίπλα στο πρόσωπό μας τιρμπουσόν στην κολώτσεπη του τρεχάτου σερβιτόρου, χτυπητά τα μπουκάλια να προλάβει και τα άλλα τραπέζια, ιπτάμενα χέρια πάνω από την κεφαλή μας προσγειώνουν τα σερβίτσια, μπύρες σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, γύρος που κάνει για σολόδερμα κ.α. Ο ΧΑΜΟΣ της ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ.
Οι αιτίες αυτού του φαινόμενου είναι:
Οι ευκαιριακές επιχειρήσεις, οι οποίες στον τομέα του τουρισμού αντιπροσωπεύουν σήμερα, πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από άλλους τομείς.
Οι επιχειρήσεις ή και οι επαγγελματίες που επενδύοντας στο εναλλασσόμενο της πελατείας υποβαθμίζουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, ή ακόμα, επιβαρύνουν τις τιμές με εξαιρετικό υπερβολικό κέρδος.
Οι πρακτικές της "αρπαχτής’’ που εκδηλώνονται με αυξανόμενη και ανεξέλεγκτη τάση, προχωρά συχνά εντελώς ανεμπόδιστα ακόμα και με παραβάσεις των κειμένων διατάξεων του Νόμου και του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι:
Αφενός να έχουν γίνει απαγορευτικές οι διακοπές στην Ελλάδα για πολλούς Έλληνες καταναλωτές έστω και οι ολιγοήμερες και αφετέρου, η στροφή των ξένων τουριστών - οι οποίοι είναι κατά κανόνα στόχοι προτεραιότητας και ευκολότερα "θύματα" των κακών πρακτικών από την πλευρά των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών - προς άλλους προορισμούς.
  • Είναι χαρακτηριστικά τα αποτελέσματα που απέφεραν αυτές οι πρακτικές που συνεχίζονται από το ‘‘Ολυμπιακό Καλοκαίρι’’ - όπου εκδηλώθηκαν με τον πιο υπερβολικό τρόπο - και παραμένουν σαν προοπτικές για τα επόμενα χρόνια.
  • Τα παράπονα των καταναλωτών για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (κόστος μεταφοράς ΙΧ και ατόμου) κατά την φετινή θερινή περίοδο δημιουργούν ένα επί πλέον αίσθημα ανασφάλειας για την μετακίνησή τους, άρα και για την απροθυμία τους να προγραμματίσουν τις διακοπές τους στα νησιά της Ελλάδας.
Η χώρα μας δυστυχώς, χαρακτηρίζεται πλέον διεθνώς, ως ιδιαίτερα ακριβός τουριστικός προορισμός.
Δεν είναι λοιπόν περίεργο γιατί οι καταγγελίες ξένων οι οποίες καταγράφονται στο Κέντρο καταγγελιών του ΙΝΚΑ έχουν συχνά την επωδό: 'αγαπούμε την Ελλάδα, μας αρέσει πολύ, αλλά μας βασανίζει για να μπορούμε να ξανάρθουμε'.
Οι γιατροί δε, κε Υπουργέ, και τα Κέντρα Υγείας πρέπει να είναι σε ετοιμότητα.









Δεν υπάρχουν σχόλια: