Σάββατο, 30 Μαρτίου 2013

Επικίνδυνες βλάβες σε ολοκαίνουργια αυτοκίνητα

Επικίνδυνες βλάβες σε ολοκαίνουργια αυτοκίνητα
Νίκος Τσιαμτσίκας www.zougla.gr

Με σοβαρές βλάβες, στα συστήματα πέδησης, να κολλήσουν τα φρένα ή το γκάζι, ακόμη με κίνδυνο ν' ανοίξουν ξαφνικά οι αερόσακοι, ή και να πάρουν φωτιά εν κινήσει, παραδίδονται ακριβά ολοκαίνουργια μοντέλα αυτοκινήτων στους ανυποψίαστους οδηγούς, όπως αποδεικνύεται από τη συχνότατη ανάκληση των οχημάτων αυτών, με εντολή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, ή εθελοντικά από τις ίδιες τις κατασκευάστριες εταιρείες.

Μόνο το περασμένο έτος, δεκάδες πασίγνωστες εταιρείες αυτοκινήτων ανακάλεσαν ολοκαίνουργια οχήματα, ή οχήματα της τελευταίας επταετίας, προκειμένου δωρεάν, να προχωρήσουν στις μετατροπές ή τις επισκευές που θα τα ξανακάνουν τα οχήματα ασφαλή για τους οδηγούς.

Ξεκολλά η αεροτομή

Μόλις πριν λίγες ημέρες η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ανακοινώνει ότι η εταιρεία PGA ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΕ, επίσημη αντιπρόσωπος της RENAULT στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης αυτοκινήτων RENAULT μοντέλο Megane II Estate.
Η ανάκληση αφορούσε 735 οχήματα, που κατασκευάστηκαν από 11/7/2003 έως 29/8/2008. Στα επηρεαζόμενα οχήματα εξωγενείς παράγοντες, όπως έντονες διακυμάνσεις θερμοκρασίας, συστήματα πλύσης αυτοκινήτων υψηλής πίεσης εκτόξευσης νερού, βάσεις μεταφοράς ποδηλάτων κ.ά., θα μπορούσαν να επιφέρουν με την πάροδο του χρόνου, κάποια φθορά στις στερεώσεις της πίσω αεροτομής, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει μακροπρόθεσμα στην απαγκίστρωσή της κατά την οδήγηση με μεγάλη ταχύτητα και, πιθανότατα, στην πλήρη αποκόλλησή της. 
φανταστείτε να οδηγείτε στην Εθνική πίσω από ένα τέτοιο όχημα και να σας σκάσει ξαφνικά η αεροτομή του στο παρμπρίζ.

Πρόβλημα στα φρένα

Μέσα στο 2012 σε Πρόγραμμα ανάκλησης αυτοκινήτων προχώρησε και η BMW σειρά Χ5 με κινητήρα Ν62Τ (4.8i) εκτελεί η BMW HELLAS AE, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου.

Όπως ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η ανάκληση αφορά 245 οχήματα, παραγωγής από Μάιο 2006 έως Μάρτιο 2010, στα οποία απαιτείται να γίνει έλεγχος και εάν είναι απαραίτητο, αντικατάσταση του σερβόφρενου και του σωλήνα υποπίεσης.

Η BMW HELLAS AE υποχρεώθηκε να ενημερώσει με επιστολή τους κατόχους των συγκεκριμένων οχημάτων, ώστε να επισκεφθούν οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο επισκευαστή, για να γίνει ο εν λόγω έλεγχος και εάν απαιτείται, επισκευή, χωρίς οικονομική επιβάρυνση.

Πρόβλημα στην κρεμαγιέρα, πρόβλημα στην αντλία, ακινητοποίηση οχήματος.
Το Οκτώβριο του περασμένου έτους η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ανακοινώνει ότι η εταιρεία TOYOTA Ελλάς A.B.E.E., σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου, εκτελεί τα ακόλουθα προγράμματα προληπτικού ελέγχου αυτοκινήτων TOYOTA:

α) Μοντέλα Avensis, Corolla και Prius. Ο προληπτικός έλεγχος αφορά 25749 οχήματα με ημερομηνίες παραγωγής:

AVENSIS: 21 Αυγούστου 2002 – 14 Οκτωβρίου 2008,
COROLLA: 6 Ιουλίου 2001 – 31 Μαρτίου 2004,
PRIUS: 4 Ιουνίου 2003 – 27 Μαρτίου 2009.

Ορισμένα μοντέλα τύπου Avensis με βενζινοκινητήρα 1.6 και 1.8 λίτρων, Corolla ιαπωνικής κατασκευής, καθώς και Prius, διαθέτουν ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης το οποίο αποτελείται από δύο ενδιάμεσους άξονες και ένα ολισθαίνον πολύσφηνο. Υπάρχει πιθανότητα λόγω μη σωστής κατεργασίας του μετάλλου κατασκευής του ενδιάμεσου ρυθμιζόμενου άξονα το πολύσφηνο ένωσης του με την κρεμαγιέρα να παραμορφωθεί, δημιουργώντας διάκενο στο σημείο συναρμογής, που με την πάροδο του χρόνου ενδέχεται να καταλήξει στην ολοκληρωτική καταστροφή του. Η επιδείνωση της κατάστασης του πολύσφηνου επιταχύνεται από την επαναλαμβανόμενη βίαιη περιστροφή του τιμονιού στην μέγιστη γωνία στροφής (θέση κλειδώματος) σε συνθήκες οδήγησης με χαμηλή ταχύτητα.

β) Μοντέλο Prius. Ο προληπτικός έλεγχος αφορά 1130 οχήματα, με ημερομηνία παραγωγής 23 Ιουλίου 2003 – 27 Μαρτίου 2009. Το υβριδικό σύστημα των προαναφερόμενων οχημάτων είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρική αντλία ψύξης ο ρόλος της οποίας είναι η κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού στα επιμέρους στοιχεία του υβριδικού συστήματος όπως τον αναστροφέα (inverter). Κατά την κατασκευή της ηλεκτρικής αντλίας υπάρχει το ενδεχόμενο η περιέλιξη του ηλεκτρικού της μοτέρ να έχει κάποιο ελάττωμα με αποτέλεσμα να καταστραφεί. Σε αυτή την περίπτωση η αντλία σταματάει να λειτουργεί ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιούνται διάφορες ενδεικτικές λυχνίες στο κεντρικό καντράν οργάνων του οχήματος και η απόδοση του κινητήριου συνόλου μειώνεται αισθητά. Σε ελάχιστες περιπτώσεις η καταστροφή της περιέλιξης μπορεί να καταλήξει σε βραχυκύκλωμα που οδηγεί με την σειρά του στην απενεργοποίηση του κυκλώματος από την κεντρική ηλεκτρική ασφάλεια του συστήματος και ως συνέπεια στην παύση λειτουργίας του υβριδικού συστήματος.

Ακόμη και η Porche
Στις 14/12 του 2012 η Porsche ανακαλεί τις 911 GT3 και GT3 RS που κατασκευάστηκαν από το Μάιο του 2009 έως το Φεβρουάριο του 2010 προκειμένου ν’ αντικαταστήσει τις πλήμνες των πίσω τροχών, σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό για την Ασφάλεια των Αυτοκινητόδρομων των ΗΠΑ (NHTSA).

Πρόκειται για μικρής έκτασης προληπτική ανάκληση, καθώς τα εν λόγω μοντέλα απευθύνονται κυρίως για χρήση σε πίστα. Η χρήση αυτή συμβάλλει στην αυξημένη καταπόνηση των πλημνών των πίσω τροχών. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τα μεγάλα διαστήματα προληπτικής συντήρησης, οδήγησαν τη γερμανική εταιρεία στην αντικατάσταση των πλημνών και στην ανανέωση του προγράμματος προληπτικής συντήρησης. Αντίστοιχη ανάκληση αναμένεται και στην Ευρώπη.

Κολλάει το γκάζι, το όχημα δε σταματά

Τον ίδιο χρόνο το Νοέμβριο σε σχετική ανακοίνωση της η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή αναφέρει ότι η εταιρεία ΕΛΜΑ A.Ε.Β.Ε.Α., αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας της MAZDA στην Ελλάδα, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης αυτοκινήτων MAZDA μοντέλο Tribute με κινητήρα 3.0lt και cruise control.
Η ανάκληση αφορά 79 οχήματα, παραγωγής από τις 30 Μαΐου 2000 έως τις 10 Δεκεμβρίου 2004. Στα επηρεαζόμενα οχήματα μπορεί να υπάρχει ανεπαρκές διάκενο μεταξύ καλύμματος κινητήρα και καλωδίου ελέγχου ταχύτητας, το οποίο θα μπορούσε να επιτρέψει στο γκάζι να κολλήσει σε τελείως ανοικτή θέση όταν το πεντάλ του γκαζιού είναι πλήρως ή σχεδόν τελείως πατημένο. Στη σπάνια περίπτωση που συμβεί η ανωτέρω συνθήκη, το γκάζι ενδέχεται να κολλήσει σε πλήρως ή σχεδόν τελείως ανοικτή θέση και να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτη αύξηση της ταχύτητας και καθιστά δύσκολο το σταμάτημα ή την επιβράδυνση, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχήματος ή σύγκρουσης. Αυτός ο κίνδυνος υπάρχει ανεξάρτητα αν χρησιμοποιείται ή όχι το cruise control.

Μπορεί να πάρει φωτιά ενώ κινείται

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ανακοινώνει ότι η εταιρεία Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ, επίσημος εισαγωγέας και διανομέας των αυτοκινήτων HONDA στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης αυτοκινήτων μάρκας Honda μοντέλο CRV.
Το Νοέμβριο εκτελείται πρόγραμμα για 6048 οχήματα,HONDA CRV, παραγωγής από 07 Νοεμβρίου 2001 έως 06 Οκτωβρίου 2006, στα οποία σε ορισμένες ακραίες συνθήκες όπως π.χ. όταν το παράθυρο του οδηγού μένει ανοιχτό συχνά ενώ βρέχει ή χυθεί κάποιο υγρό στον διακόπτη παραθύρου του οδηγού, το νερό της βροχής ή το υγρό μπορεί να εισχωρήσει στο διακόπτη επηρεάζοντας τη λειτουργία του, προκαλώντας δυσλειτουργία στο ηλεκτρικό του κύκλωμα σε σημείο που να μην είναι δυνατό πλέον το άνοιγμα ή το κλείσιμο του παραθύρου. Σε πολύ σπάνιες δε περιπτώσεις, το ηλεκτρικό κύκλωμα μπορεί να υπερθερμανθεί, ενώ σε εξαιρετική περίπτωση υπάρχει πιθανότητα φωτιάς.
Μέχρι στιγμής στην Ελλάδα τουλάχιστον, δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.

Κίνδυνος να λυθεί η ζώνη ή να κολλήσει το γκάζι

Το Οκτώβριο του 2012 η εταιρεία Ford Motor Hellas AEBE, Κεντρικός Εισαγωγέας και Διανομέας αυτοκινήτων FORD στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης αυτοκινήτων FORD τύπου Fiesta Van που δεν είναι εφοδιασμένα με αερόσακο συνοδηγού και Maverick.

Οι ανακλήσεις αφορούσαν 345 οχήματα Fiesta Van, παραγωγής από 30 Σεπτεμβρίου 2008 έως 14 Μαΐου 2012, στα οποία υπάρχει πιθανότητα η βίδα που συγκρατεί το δακτύλιο «D» της ζώνης ασφαλείας στην κολόνα Β στην πλευρά του συνοδηγού να αποσπαστεί από την κολόνα Β στη διάρκεια σοβαρού ατυχήματος και 298 αυτοκίνητα τύπου Maverick, παραγωγής από 01 Αυγούστου 2001 έως 31 Ιουλίου 2003, στα οποία υπάρχει πιθανότητα να μην υπάρχει επαρκές περιθώριο ανάμεσα στο κάλυμμα του κινητήρα και το καλώδιο του συστήματος ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει κόλλημα της πεταλούδας όταν το πεντάλ του γκαζιού πατηθεί μέχρι το τέρμα ή σχεδόν μέχρι το τέρμα.

Κολλάει η βαλβίδα του φρένου

Το Σεπτέμβριο του 2012 σειρά παίρνει η GM ΕΛΛΑΣ Α.Ε., γενική εισαγωγέας αυτοκινήτων OPEL στην Ελλάδα, η οποία σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου της, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης αυτοκινήτων OPEL τύπου Antara. 

Η ανάκληση αφορά 803 οχήματα, μοντέλα 2007 - 2010, στα οποία λανθασμένη ποιότητα υγρών φρένων ενδέχεται να προκαλέσει διάβρωση στην υδραυλική μονάδα ABS, γεγονός που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να κολλήσει η βαλβίδα και να μεγαλώσει η διαδρομή του πεντάλ φρένων και η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος.

Μείωση απόδοσης του συστήματος πέδησης

Τον Αύγουστο ανακαλούνται 5020 οχήματα, CHEVROLET μοντέλα Captiva, Aveo, Lacetti και Epica. με χρονολογία κατασκευής Captiva: MY07–MY10, Aveo: MY09-MY11, Lacetti: MY07-MY08, Epica: MY08-MY10, στα οποία ενδέχεται να παρατηρηθεί υπερβολική διαδρομή του πεντάλ του φρένου ή / και μειωμένη απόδοση του συστήματος πέδησης. Τα οχήματα έχουν λειτουργική πέδηση.

Ξαφνική ενεργοποίηση αερόσακων

Την ίδια ώρα ανακαλούνται 531 οχήματα, DAIHATSU μοντέλο Gran Move, τα οποία έχουν κατασκευαστεί από 01/1997 έως 07/1997 και από 09/1998 έως 04/1999 με αριθμούς αναγνώρισης οχήματος: JDAG30***********.

Tα επηρεαζόμενα οχήματα καλούνται να ελεγχθούν προληπτικά για ενδεχόμενο διαρροής ψυκτικού υγρού πάνω στον εγκέφαλο των αερόσακων που δύναται να προκαλέσει βραχυκύκλωμα στο σύστημα αερόσακων λόγω εισροής ψυκτικού υγρού στον εγκέφαλο των αερόσακων, με πιθανή την ενεργοποίηση των αερόσακων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής από τις εταιρείες τουλάχιστον, δεν έχουν αναφερθεί ατυχήματα, από τις πολλές βλάβες που παρουσιάζονται αδικαιολόγητα για τα καινούργια και ακριβά αυτά οχήματα και όχι μόνο, αφού θα μπορούσαμε να γράφουμε μέρες για σχεδόν ολόκληρη την γκάμα οχημάτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους.

Είναι ν' απορεί κανείς ωστόσο, πως είναι δυνατόν να βγαίνουν στην κυκλοφορία οχήματα που μεταφέρουν ανύποπτες κι αθώες ανθρώπινες ζωές, χωρίς να έχει διασφαλιστεί ότι δεν θα παρουσιάσουν αυτά τα προβλήματα.

Kαι δεν μιλώ για βλάβη στους υαλοκαθαριστήρες, ή αλλοίωση πλαστικών μερών καλλωπισμού του οχήματος.

Το αυτοκίνητο πάντα αποτελούσε ένα όνειρο για το μέσο έλληνα, αλλά μπορεί αυτό το όνειρο λόγω ελλιπούς ελέγχου ή παραλείψεων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μετατρέπεται σε εφιάλτη;

Δεν υπάρχουν σχόλια: